• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

افزایش ۱۰ درصدی ذخایر آب سد‌های آذربایجان‌ غربی

  • کد خبر : 134397
  • 29 بهمن 1402 - 12:00
افزایش ۱۰ درصدی ذخایر آب سد‌های آذربایجان‌ غربی
یازاکو - مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: حجم آب سد‌های استان ۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته‌است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به وضع مناسب برخی سد‌های استان گفت: هم اکنون حجم آب پشت سد‌های استان ۱۰ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده است، هرچند وضع سد شهر چای ارومیه مناسب نیست.

مجید رستگاری افزود: طبق آخرین بررسی ها، ۶۷۶ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های آذربایجان غربی وجود دارد در حالی این رقم در مدت مشابه پارسال ۶۱۷ میلیون مترمکعب بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به این آمار حجم آب پشت سد‌های آذربایجان غربی ۶۰ میلیون مترمکعب شامل ۱۰ درصد بیشتر از زمان مشابه پارسال است.

وی با بیان اینکه سد شهرچای ارومیه اکنون ۴۵.۵ میلیون مترمکعب آب دارد در حالی که این رقم در زمان مشابه پارسال ۶۷.۵ میلیون مترمکعب بود ادامه داد: با توجه به این آمار شاهد کاهش ۲۲ میلیون مترمکعبی آب در این سد هستیم که امیدواریم این روند تغییر یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: همچنین هم اکنون در پشت سد بوکان که بزرگ‌ترین سد آذربایجان غربی به شمار می‌رود، ۲۵۲ میلیون مترمکعب آب وجود دارد.

رستگاری افزود: پس از آن سد‌های مهاباد و آغ چای چایپاره قرار دارند که به ترتیب ۱۰۷ و ۷۳ میلیون مترمکعب آب در آن‌ها وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});