• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

بانوان بیش از ۶۰ درصد فعالین صنایع دستی آذربایجان‌غربی را تشکیل می‌دهند

  • کد خبر : 134399
  • 29 بهمن 1402 - 12:15
بانوان بیش از ۶۰ درصد فعالین صنایع دستی آذربایجان‌غربی را تشکیل می‌دهند
یازاکو - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶۰ درصد فعالین صنایع دستی استان بانوان هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری افزود: طبق آخرین آمار ۱۰هزار تا ۴۵هزار نفر فعال در حوزه صنایع دستی در استان تخمین زده شده اند که بیش از ۶۰ درصد از این تعداد از جمعیت بانوان هستند.

وی تصریح کرد: علت اینکه بانوان جمعیت زیادی از فعالین حوزه صنایع دستی را تشکیل داده اند این است که ماهیت و جنس اکثر صنایع دستی این است که با ساختار جسمی و روحی بانوان سازگارتر هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بانوان در کارآفرینی نیز سهم بزرگی در حوزه صنایع دستی دارند، خاطرنشان کرد: برای نمونه بانوی کارآفرین حوزه صنایع دستی رشته گلیم در یکی از روستا‌های میاندوآب برای ۷۰نفر اشتغالزایی کرده است.

وی یاد آور شد: در سال گذشته از مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تبصره ۱۶ که اداره کل پرداخت کرد درحدود ۶۰میلیارد تومان را بانوان فعال در حوزه صنایع دستی دریافت کردند.

صفری درخصوص مشکلات حوزه صنایع دستی نیز اظهار کرد: تنها مشکل این حوزه در حال حاضر بازار فروش و حاشیه سود پایین است که این مشکل در سطح ملی و استانی در حال پیگیری است و در تلاش هستیم با افزایش بازارچه‌های فروش دائمی و دراختیار قرار دادن غرفه‌های رایگان در اختیار هنرمندان تا حدودی این مشکلات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: گلیم بافی، کار روی شیشه، صنایع چوبی، سفال، فرش از جمله هنر‌های هستند که بانوان هنرمند استان به آنها مشغول هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});