• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری تبریز:

سند موسیقی باید در کشور تدوین شود

  • کد خبر : 134439
  • 29 بهمن 1402 - 17:43
سند موسیقی باید در کشور تدوین شود
رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری تبریز گفت: هنر موسیقی یکی از هنرهایی است که سند آن جزو اسناد هنری تدوین نشده و باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

به گزارش یازاکو، امیر نصیر بیگی، صبح امروز در نشست چهارمین دورۀ جشنوارۀ موسیقی موغام در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع اظهار کرد: موسیقی یکی از هنرهایی است که نیاز دارد سند آن در کشور تدوین شود و در این سند باید جایگاه موسیقی کامل و روشن ترسیم شود.
وی افزود: نسبت به اهمیت و جایگاه موسیقی اقوام هر منطقه باید تسهیلات و حمایت‌های لازم پیش‌بینی شود تا این نوع موسیقی بتواند در مقابل موسیقی‌های وارداتی و کاملاً مبتل و بی‌محتوا بتواند معرفی و شناخته شود.
نصیربیگی در پاسخ به سؤال خبرنگار یازاکو در خصوص اظهارات وزیر ارشاد که در جشنوارۀ موسیقی فجر گفته بود، سیاست ما ترویج و گسترش موسیقی نیست، اذعان کرد: احساس می‌کنم نگاه فرادستی و کلان دولت چنین نیست و شاید منظور ایشان اشاره به موضوع خاصی بوده است.
بر اساس این گزارش، رئیس سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری تبریز، در این جلسه از تأسیس دبیرخانۀ دائمی جشنوارۀ موسیقی موغام خبر داد و گفت: این اقدام، ما، دست‌اندرکاران و حتی مدیران بعدی را نیز مجاب خواهد کرد تا از اهمیت این جشنواره غافل نشویم و خود را موظف بدانیم که نقش جدی خود را در حفظ و حمایت از موسیقی و اشعار بومی ایفا کنیم.
نصیربیگی در خصوص اجرای بین‌المللی این جشنواره نیز تأکید کرد: جشنوارۀ موسیقی موغام بسیار نوپاست و در یک دورۀ گذار قرار دارد و من فکر می‌کنم بعد از این که این دوره طی شد و جشنواره تثبیت شد، می‌توان به ملی و بین‌المللی شدنِ آن فکر کرد.
گفتنی است، جشنوارۀ موسیقی موغام از ۳۰ بهمن از ۳۰ بهمن تا ۴ اسفند در فرهنگسرای الغدیر و اختتامیۀ جشنواره ۵ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});