• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

موزه های شبانه برای گسترش گردشگری ترکیه

  • کد خبر : 134442
  • 29 بهمن 1402 - 18:41
موزه های شبانه برای گسترش گردشگری ترکیه
یازاکو - ارسوی درباره نقش محوطه‌های باز باستانی در گسترش گردشگری گفت: «وقتی نقاط باستانی را در مرکز توجه قرار می‌دهید، گردشگران شروع به بیرون آمدن از هتل حتی در برهه‌های گرم‌ سال می‌کنند». وی ابراز امیدواری کرد که دوره گردشگری برخی نقاط گرم کشور مانند کوش‌آداسی، با اجرای پروژه‌های این‌چنینی از ۶ ماه به ۸ ماه گسترش یابد.

محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد که پروژه «موزه‌های شبانه» را در راستای گسترش گردشگری کشور تقویت خواهند کرد. به این منظور، نورپردازی مکان‌های باستانی نقاط مختلف ترکیه در دستور کار قرار گرفته است.

ارسوی که در جمع فعالان گردشگری کوش‌آداسی حضور یافته بود گفت: «ما ویرانه‌های باستانی نزدیک به مراکز گردشگری را در قالب طرح «موزه‌های شبانه» گنجانده‌ایم. هدفمان این است که از این طریق نیز، تحرک گردشگران را در کشور طی چند سال افزایش دهیم».

ارسوی درباره نقش محوطه‌های باز باستانی در گسترش گردشگری گفت: «وقتی نقاط باستانی را در مرکز توجه قرار می‌دهید، گردشگران شروع به بیرون آمدن از هتل حتی در برهه‌های گرم‌ سال می‌کنند».

وی ابراز امیدواری کرد که دوره گردشگری برخی نقاط گرم کشور مانند کوش‌آداسی، با اجرای پروژه‌های این‌چنینی از ۶ ماه به ۸ ماه گسترش یابد.

وزیر فرهنگ و گردشگری درباره بودجه کاوش‌های باستانی ترکیه بیان کرد: «بودجه کاوش‌های ما در سال ۲۰۱۹ به مقدار ۳۶.۷ میلیون لیر بود. سال گذشته (۲۰۲۳) این رقم را به ۱.۱ میلیارد لیر رساندیم و امسال این بودجه ۶ میلیارد لیر خواهد بود». ارسوی هدف گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۴ را کسب ۶۰ میلیارد دلار از طریق جذب ۶۰ میلیون گردشگر عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});