• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

فرودگاه فضولی پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 13543
  • 15 اردیبهشت 1400 - 10:41
فرودگاه فضولی پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد
یاز اکو- ساخت فرودگاه فضولی در حال انجام است. در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر کارگر در ساخت ترمینال، باند و امکانات جانبی مشارکت دارند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال فاینز، نماینده‌ی مجلس آذربایجان ووقار بایراموف در مورد پارامترهای فنی فرودگاه فضولی گفت که این فرودگاه دارای باندی به طول سه کیلومتر و عرض شصت متر، پارکینگ برای هشت هواپیما به مساحت ۶۰ هزار مترمربع، ترمینال برای خدمات مسافری، برج کنترل هواپیما و سایر امکانات جانبی طراحی و در حال اجرا است و قادر به سرویس‌دهی به ۲۰۰ مسافر در ساعت خواهد بود.

ووقار بایراموف افزود: پیش‌بینی می‌شود زیرساخت‌های اصلی فرودگاه تا ۵ سپتامبر سال‌جاری آماده شود. در پاییز امسال فرودگاه می‌تواند اولین پروازهای خود را انجام دهد. فرودگاه فضولی از بابت ورود گردشگران خارجی به سرزمین‌های آزاد شده‌ی ما بسیار مفید بوده و فرصت‌های جدیدی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه تخمین زده می‌شود تعداد گردشگران خارجی که می‌خواهند به شوشا؛ مروارید قره‌باغ و پایتخت فرهنگی آذربایجان بیایند بی‌شمار خواهد بود؛ این فرودگاه به آن گردشگران امکان خواهد داد تا با صرفه‌جویی در زمان به سرزمین‌های آزاد شده‌ی ما سفر کنند.

نماینده‌ی مجلس آذربایجان افزود: این فرودگاه برای حمل بار بویژه برای حمل بار بین‌المللی از اهمیت ویژه‌‌ای نیز برخوردار است. با توجه به پتانسیل صنعتی مناطق آزاد شده از اشغال ارمنستان، فرودگاه فضولی برای صادرات محصولات صنعتی تولید شده در این مناطق به بازار جهانی و گسترش فرصت‌های صادراتی در کل منطقه نیز دارای اهمیت است.

وی در پایان اشاره کرد که ساخت و راه‌اندازی فرودگاه در آینده‌ی نزدیک همچنین به ایجاد مشاغل جدید و اشتغال شهروندان ما که در سرزمین‌های آزاد شده زندگی می‌کنند کمک خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});