• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2

منتخبان و راهیان بهارستان در استان زنجان را بیشتر بشناسیم

  • کد خبر : 135887
  • 13 اسفند 1402 - 12:15
منتخبان و راهیان بهارستان در استان زنجان را بیشتر بشناسیم
یازاکو - تکلیف سه کرسی از پنج کرسی نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی با مشخص شدن نتایج انتخابات در حوزه‌های چهارگانه استان زنجان مشخص شد و انتخاب ۲ منتخب دیگر نیز به دور دوم رفت.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا،‌ بر اساس برآوردهای اولیه میزان مشارکت در انتخابات مجلس در استان زنجان حدود ۴۸ درصد گزارش شده است.

با مشخص شدن نتایج انتخابات در حوزه های چهارگانه استان زنجان تکلیف سه کرسی از پنج کرسی این استان در مجلس مشخص شد و انتخاب ۲ منتخب دیگر نیز به دور دوم رفت.

منتخبان و راهیان بهارستان در استان زنجان را بیشتر بشناسیم

حوزه انتخابیه زنجان و طارم

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم مصطفی طاهری با کسب ۲۷.۲۷ درصد آرا منتخب مردم از این حوزه انتخابیه شد و ۲ نفر بعدی به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

نبی الله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۷ رای و کسب ۱۵.۸۲ درصد آرا و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای با ۱۱.۱۵ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

مصطفی طاهری نماینده فعلی مردم زنجان و طارم در مجلس است، او در دور گذشته با لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وارد گود رقابت ها شد ولی در این دوره نام او نه در لیست شانا و نه در لیست شورای وحدت قرار نگرفت و طاهری در این دوره از انتخابات با همان مشی و مرامی که طرفدارانش عنوان انقلابی و جهادی را برای آن ترجیح می دهند در صحنه انتخابات حاضر شد.

طاهری پیش از نمایندگی عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه زنجان بود و در مجلس یازدهم نیز در کمیسیون صنعت و معدن عضویت داشت و در یک سال هم رییس این کمیسیون بود.

نبی الله محمدی نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه زنجان و طارم نیز دارای گرایش اصولگرایی است و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد است، او در دوره گذشته نیز توانست به دور دوم انتخابات برسد ولی در رسیدن به مجلس ناکام ماند.

محمد اسماعیلی گزینه اصلی شانا و شورای وحدت در حوزه انتخابیه زنجان و طارم بود. او سابقه یک دوره نمایندگی در مجلس نهم را نیز در کارنامه خود دارد و در این مجلس عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود.

اسماعیلی اکنون بازنشسته است و در سوابق کاری او جانشینی فرماندهی سپاه زنجان به چشم می خورد.

حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه

در حوزه انتخابیه ابهر،‌خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی با ۲۳ هزار و ۸۶۴ رای و کسب ۳۱ درصد آرا به عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته است.

علیمردانی پزشک متخصص بیماریهای های عفونی در ابهر است و پیش از این نیز سابقه شرکت در انتخابات مجلس را در این حوزه انتخابیه داشت ولی بالاخره در این دوره توانست راهی مجلس شود.

وی به رغم عقبه اصولگرایی دارای مشی اعتدالی است.

حوزه انتخابیه خدابنده

از حوزه انتخابیه خدابنده هیچ یک از کاندیداها موفق به راهیابی به مجلس شورای اسلامی نشدند و ۲ نفر با بالاترین رای به مرحله دوم راه یافتند.

سعید رفیعی با ۱۵ هزار و ۹۴۹ رای و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۵ رای به مرحله دوم راه یافته اند.

سعید رفیعی شناسنامه اصولگرایی دارد و در سابقه او معاونت عمرانی استاندار زنجان در دولت احمدی نژاد به چشم می خورد.

رفیعی در اکثر لیست های متعلق به اردوگاه اصولگرایی از جمله شانا و شورای وحدت قرار گرفت.

احمد بیگدلی دندانپزشک است. او سابقه نمایندگی مجلس در دوره دهم را دارد . در آن دوره نام او در لیست موسوم به امید قرار گرفت و با اصلاح طلبان همسویی بیشتری از خود نشان داد.

او در این دوره بیشتر سعی کرد خود را به عنوان کاندیدای مستقل معرفی کند. از طرفی اصلاح طلبان در خدابنده نیز ترجیح دادند پشت سعدالله نصیری قیداری( رییس سابق دانشگاه شهید بهشتی که شناسنامه اصلاح طلبی پر رنگی داشت) قرار بگیرند و حمایت تشکیلاتی قابل توجهی از بیگدلی نکردند.

حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود

از حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود سیدجمال موسوی با ۲۰ هزار و ۸۲۱ رای و کسب ۵۲.۳۲ درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم این حوزه به مجلس راه یافت.

سید جمال موسوی در این دوره از انتخابات در لیست شورای وحدت قرار گرفت.

او صبغه و سابقه اصولگرایی دارد و در کارنامه او مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان ماهنشان به چشم می خورد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});