• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

راه اندازی ۶ واحد فرآوری گوجه فرنگی در اردبیل

  • کد خبر : 26768
  • 26 مرداد 1400 - 14:39
راه اندازی ۶ واحد فرآوری گوجه فرنگی در اردبیل
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف فرآوری محصول گوجه فرنگی و ارتقاء ارزش افزوده این تولیدات، شش واحد فرآوری رب گوجه در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، خلیل نیکشاد در جریان بازدید از مزارع شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد با تولید بیش از نیمی از محصولات سبزی، صیفی و جالیزی جایگاه ممتازی را در تولید این محصولات دارد، به طوری که برداشت گوجه فرنگی نیز از تیرماه شروع شده و تا آخر مردادماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در این شهرستان به رغم کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت تولید گوجه با توجه به افزایش قیمت عرضه محصول گوجه فرنگی، رضایت تولیدکنندگان را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید ۷۵ هزار تن محصول گوجه فرنگی را از مزارع این شهرستان یادآور شد و گفت: در مجموع علاوه بر پارس‌آباد، در مشگین‌شهر، کوثر و خلخال نیز تولید محصول گوجه فرنگی، سبزی و صیفی انجام می‌شود که تا آخر مهرماه عملیات برداشت به انجام می‌رسد.

نیکشاد افزود: در استان اردبیل با سطح زیر کشت پنج هزار و ۲۰۰ هکتار سبزی، صیفی و محصولات جالیزی پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ هزار تن محصولات متنوع تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز پارس‌آباد به سطح زیر کشت این محصولات تابستانی رفته بود که تا انتهای مردادماه برداشت محصولات و عرضه آن به کارخانه‌های رب‌سازی ادامه پیدا می‌کند.

نیکشاد فعالیت شش کارخانه تولید رب را برای ارتقاء ارزش افزوده محصولات تولید شده یادآور شد و اضافه کرد: هر چند سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت محصول برخی از کشاورزان راغب به تولید این محصول نشدند اما امسال با افزایش مناسب قیمت گوجه فرنگی برداشت و عرضه محصول به بازار با رضایتمندی آنها ادامه دارد.

تجهیز مزارع به سیستم آبیاری مدرن

وی به تجهیز این مزارع به سیستم آبیاری مدرن اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مزارع تولید محصولات سبزی، صیفی و جالیزی به سیستم مدرن آبیاری تیپ تجهز شدند که قطعا تولید را در هر هکتار تا ۷۰ تن افزایش می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به روش مناسب برداشت محصولات در این بخش نیز انجام می‌شود که استان اردبیل در عرضه کیفی این محصولات جایگاهی ممتاز دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=26768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});