• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی وزرای امور خارجه ایران و آذربایجان دیدار کردند

  • کد خبر : 136266
  • 16 اسفند 1402 - 9:18
در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی وزرای امور خارجه ایران و آذربایجان دیدار کردند
یاز اکو- جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در چارچوب شرکت در نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اؤخو، این خبر توسط وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

گزارش شده است که در این دیدار مسائل دوجانبه و منطقه ای و نیز وضعیت کنونی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان و انتخاب مجدد الهام علیئو را به سمت رئیس جمهوری تبریک گفت. وی تاکید کرد که این انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار بود زیرا در تمام اراضی آذربایجان برگزار شد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در خصوص اقداماتی برای بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران پس از صدور حکم دادگاه علیه عامل حمله تروریستی تبادل نظر کردند.

طرفین در مورد گسترش تماس ها در سطح عالی، اهمیت کار کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی بین دولتی بین جمهوری آذربایجان و ایران به توافق رسیدند. آنها در مورد طرح های گسترش کریدورهای حمل و نقل و ارتباط در منطقه گفتگو کردند.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان خاطرنشان کرد: بیست و نهمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییرات آب و هوایی سازمان ملل چارچوب سازمان ملل متحد (COP-29) که در سال آینده به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می شود، فرصت های بیشتری برای همکاری ایجاد کرده است.

وزیر امور خارجه آذربایجان در خصوص وضعیت کنونی منطقه و همچنین چشم انداز روند صلح بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان مطالبی را به همتای ایرانی اش بیان کرد.

در این دیدار تاکید شد که دخالت طرف های ثالث از طریق ارمنستان که در خدمت صلح و ثبات در منطقه نیستند و تلاش برخی کشورها برای تسلیح ارمنستان تهدیدی برای روند صلح است. در این دیدار همچنین سایر موضوعات دوجانبه و منطقه ای در دستور کار جاری همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});