• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

ردیف بودجه آزادراه اهر ـ باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد/ تشکیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری

  • کد خبر : 13643
  • 16 اردیبهشت 1400 - 10:00
ردیف بودجه آزادراه اهر ـ باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد/ تشکیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری
یاز اکو - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف بودجه به پروژه آزادراه اهر-باکو در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد، گفت: با اجرای پروژه آزادراهی، تردد از تبریز به باکو تسهیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، احمد محرم‌زاده در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته اهر، آموزش رایگان را جزو وظایف دولت عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی معیشت معلمان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و تا زمانی که به معلم و آموزش و پرورش اهمیت ندهیم توسعه جامعه اتفاق نمی‌افتد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم سرمایه‌گذاری دولت در حوزه آموزش و پرورش گفت: متأسفانه برای امورات بی‌ارزش هزینه‌هایی کلان می‌کنند، اما وقتی نوبت به در آموزش و پرورش و مدارس می‌رسد دولت پولی ندارد.

وی بابیان اینکه رتبه‌بندی معلمان به‌زودی در مجلس شورای اسلامی نهایی می‌شود، ابراز داشت: مجلس یازدهم به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد و نمایندگان سعی می‌کنند تا برای گره‌گشایی از مشکلات آموزش و پرورش و معلمان ایفای نقش کنند.

محرم‌زاده اضافه کرد: متأسفانه شرایط جامعه به گونه‌ای است، دانش‌آموزان و نسل‌های جوان که تربیت یافته به دست معلمان هستند از بیکاری رنج می‌برند در حالی که حداقل معلمان نیز در خانه فرزند بیکار دارند و این مهم باعث سرخوردگی و افسردگی جوانان می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این‌که ادارات و سازمان‌ها رغبتی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و تلاش برای ایجاد اشتغال ندارند، بیان کرد: وقتی از سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت می‌کنیم، با گرفتاری در بروکراسی اداری و سنگ‌اندازی‌ها از سرمایه‌گذاری امتناع می‌کند.

وی با اشاره به این‌که اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌شد قطعاً وضعیت کشور و مردم این‌چنین نمی‌بود، گفت: تا وقتی که معادن اهر در دست اشخاص باشد و در راستای تولید و اشتغال هیچ اقدامی نکند، وضعیت اشتغال بهبود نمی‌یابد.

محرم‌زاده از تشکیل مجتمع معادن اهر و هریس در آینده نزدیک خبر داد، یادآور شد: تشکیل مجتمع معادن با این هدف صورت خواهد گرفت تا تحت یک مدیریت واحد باشند و اگر مشکلی یا معضلی پیش آمد بدانیم با چه کسانی باید طرف‌حساب شویم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ردیف بودجه آزادراه اهر-باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده شد، یادآور شد: با همراهی نماینده مردم تبریز، توانستیم آزادراه اهر-باکو را دارای ردیف بودجه کنیم و با اجرای این پروژه آذربایجان‌شرقی و منطقه ارسباران از بن‌بست خارج می‌شود.

وی همچنین از موافقت وزیر میراث فرهنگی با شروع تشکیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری خبر داد، بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی بعد از پیگیری‌های مداوم؛ دستور تشکیل پرونده ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را صادر کرد و تا تحقق این موضوع بااهمیت پیگیر خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});