• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

ساماندهی رودخانه مرزی ارس تسریع می‌شود

  • کد خبر : 13663
  • 16 اردیبهشت 1400 - 11:15
ساماندهی رودخانه مرزی ارس تسریع می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: ساماندهی رودخانه مرزی ارس در پارس آباد مغان با تامین اعتبار لازم تسریع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در بازدید از طرح ساماندهی رودخانه مرزی ارس پارس آباد افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با استفاده از اعتبارات متمرکز طرح ملی ساماندهی رودخانه های مرزی در  حال اجرا است و هم اکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، از فرسایش و تخریب اراضی مرغوب تراس بالای رودخانه ارس جلوگیری و ساحل رودخانه در برابر سیلاب‌ها حفاظت خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بر تسریع عملیات اجرایی پروژه لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان تاکید کرد و گفت: دریافت اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال از مدیریت بحران برای پروژه های آبی مهم استان اردبیل برای اولین بار انجام شده است که ۲۵۰ میلیارد ریال از آن برای پروژه مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ۸۰ میلیارد ریال دیگر هم برای ساماندهی رودخانه بالهارود اختصاص می‌یابد.

جنگی مرنی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام عملیات لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان نیازمند است که برای تخصیص آن تلاش می‌شود تا این پروژه بموقع تکمیل شده و آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و خدمات منطقه مغان به صورت پایدار انجام شود.

فیروز ندایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل هم در این بازدید  بر لزوم کنترل و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی بعنوان یکی از اولویت‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل اشاره کرد و افزود: رودخانه‌های مشترک شریانهای حیاتی استان هستند و باید ضمن بهره برداری مناسب، حفاظت و از تخریب سواحل جلوگیری کرد.

رودخانه ارس مهمترین و پر آب ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا در استان آذربایجان شرقی تا اصلاندوز مغان در استان اردبیل در طول نوار مرزی ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به طول ۹۱۰ کیلو متر جریان دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});