• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

برکت بنیاد برکت، برای کار آفرینی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 137015
  • 22 اسفند 1402 - 10:55
برکت بنیاد برکت، برای کار آفرینی آذربایجان شرقی
یازاکو - مجری طرحهای اشتغال زایی بنیاد برکت استان از عزم جدی و اقدامات انجام گرفته این بنیاد برای حمایت از کارآفرینی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازکو، مرتضی رضایی مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بنیاد برکت یکی از نهادهای زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است و براساس ضرورت‌ها و اولویت‌های مطرح کشور از سوی مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۶ فعالیت در عرصه تولید کار و اشتغال زایی را به ارکان اصلی خود افزوده است گفت: بحث اشتغال زایی در استان آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است ودر حال حاضر تمام استان آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح اشتغال زایی بنیاد برکت قرار گرفته است.

روستاها، عمده هدف فعالیت در حوزه اشتغال

وی خاطرشان کرد: عمده علت تمرکز بنیاد برکت در روستاها وجود سازمان‌ها و نهادهای متولی و حامی در شهرهاست که سبب می‌شود تا برای جلوگیری از موازی کاری تمرکز بر روستاها صورت گیرد.

وی ادامه داد: جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ممانعت از توسعه حاشیه نشینی در شهرها و حتی رویداد مهاجرت معکوس یعنی مهاجرت از شهر به روستاها را به دنبال افزایش توان و تامین نیازهای مردم  در روستاها بدنبال تقویت اقتصاد روستا را از عمده اهداف بنیاد برکت در حوزه اشتغال زایی روستایی است.

از کارگروه اشتغال شهرستان تا ایجاد شغل در روستاها

مرتضی رضایی با بیان اینکه براساس اولویت‌ها یا درخواست و مطالبات شهرستان‌های متقاضی کارگروه اشتغال برای شهرستان با حضور اعضایی از سازمان‌های مختلف مرتبط با اشتغال تشکیل می‌شود و در ادامه با مصوبات این کارگروه اولویت‌های هر شهرستان مشخص شده و به عنوان پیشنهاد به بنیاد برکت در تهران ارسال می‌شود تا پس از کار کارشناسی کارگروه اشتغال روستایی بر اساس ظرفیت‌ها و نیاز روستاهای هدف شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های دانش بنیان به شدت و جدیت مورد حمایت بنیاد برکت است افزود: طرح خوب، اهلیت اجتماعی و اقتصادی فرد متقاضی تنها فاکتورها برای حمایت  متقاضیان است اظهار داشت: بنیاد برکت در بخشی از فعالیت‌های خود به تامین زیرساخت‌ها در مناطق محروم اهتمام می ورزد.

حمایت از طرح تا فروش

وی با بیان اینکه حمایت بنیاد برکت از ابتدا تا انتهای کار وجود دارد افزود: حمایتها از وام قرض الحسنه ۴ درصدی با مهلت پرداخت ۷ ساله از سال جاری و سقف وام‌  و تسهیلات ۱۵۰ میلیونی اشتغال، امضای تفاهم‌نامه همکاری با مراکزی و پلتفرم‌های فروش کالا همانند با سلام و تسهیل گری برای حضور کارافرینان در نمایشگاه های بین المللی داخلی و امضا قرار داد همکاری با موسسات آموزشی همانند ماهرشو برای ارتقای توانمندی‌های متقاضیان و آموزش رایگان به شکل مجازی برای متقاضیان ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: اولویت‌های بنیاد برکت ،آبرسانی در روستاها، ایجاد بازارچه، احداث پل‌های روستایی، تکمیل مساجد و امثال آن است با این حال بنیاد برکت در حال حاضر اشتغال زایی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با این حوزه را را به عنوان یک اولویت برای خود تعریف کرده است.

۲۷۰ حمایت از طرح های شهرستان اسکو

مرتضی رضایی با بیان اینکه فعالیت در شهرستان اسکو از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شده است گفت خوشبختانه در این مدت توانسته‌ایم  ۲۷۰ طرح را در قالب تسهیلات اشتغال زایی بنیاد برکت بااعتبار بالغ بر۳۰ میلیارد تومان مورد حمایت قرار دهیم.

کارآفرینی برای بانوان شهر سهند

وی در خصوص مشارکت بنیاد برکت در مرکز کار آفرینی بانوان در شهر جدید سهند خاطرنشان کرد: علی رغم سیاست های کلی بنیاد و تمرکز بر خدمت  رسانی  به روستاها بنیاد برکت توانست حضوری پررنگ در بخش کار آفرینی برای بانوان سهند داشته باشد‌.

وی تصریح کرد: باید گفت توجه به این مهم از سوی مسئولین شهری سهند بسیار هوشمندانه وقابل تقدیر است.

وی افزود: شرکت عمران شهر جدید سهند از طریق وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه همکاری را با بنیاد برکت برای اخذ مجوزها و تسهیلات اشتغال زایی برای مرکز کارآفرینی بانوان سهند را  فراهم کرد هرچند باید اذعان داشت زمان و انرژی زیادی برد تا تهران را برای صدور مجوز فعالیت بنیاد برکت در شهر جدید سهند متقاعد کنیم.

مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه با وجود نقایص موجود مرکز کارآفرینی بانوان هشت بهشت باید گفت: این فکر و اقدام قابل تقدیر است و خوشبختانه  قرار است تا ۲ مرکز  مشابه دیگر برای حمایت از طرح های کار افرینی سهند  در سایر نقاط شهر سهند در این راستا ایجاد و فعال شود.

وی ادامه داد: از ۲۷ طرح ثبت شده از مرکز هشت بهشت ۲۴ طرح تایید شده و برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی یادآور شد : سه طرح دیگر به دلیل عدم همکاری و توجه به چهار چوب های بنیاد برای نحوه فعالیت مورد تایید قرار نگرفتند.

مرتضی رضایی با ابراز تعجب از بی علاقه گی  و رغبت از سوی متقاضیان برای پیگیری کار گفت: وقتی چنین فرصتی آماده است عجیب است که برخی بی تفاوت و کم انگیزه برای تداوم مسیر هستند.

مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت در استان آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مدیریت بانک‌های سپه و ملی اسکو و ایلخچی افزود:  همکاری و همراهی این بانک‌ها برای تسهیل در ارائه تسهیلات بنیاد برکت به متقاضیان ستودنی است‌.

مجری طرح های اشتغال زایی بنیاد برکت در استان آذربایجان شرقی با اشاره به طرح های در دست اقدام بنیاد برکت در شهرستان اسکو همانند مدرسه هوشمند خاصه بان و احداث بازارچه صنایع دستی کهنموگفت: در صورت ضرورت و مطالبه بنیاد برکت می تواند حضور جدی و موثر در بحث تامین زیر ساخت ها  همانند احداث مدرسه و بیمارستان داشته باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});