• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
مشاهیر و بزرگان فناوری:

پریسا تبریز «شاهزاده امنیت» گوگل

  • کد خبر : 137287
  • 25 اسفند 1402 - 13:00
پریسا تبریز «شاهزاده امنیت» گوگل
یازاکو - پریسا تبریز یکی از مهم‌ترین مهره‌های شرکت گوگل است. متخصص در امنیت سایبری که در گوگل از او با با عنوان «شاهزاده امنیت» یاد می‌شود. کار او و تیمش، نجات حدود بیش از یک میلیارد کاربر گوگل کروم، پرکاربرترین مرورگر اینترنتی حال حاضر دنیا است.

پریسا تبریز در حومه شهر شیکاگو بزرگ شد. پدرش یک پزشک تبریزی و از ترکان ایران و مادرش یک پرستار لهستانی است.

پریسا تبریز یکی از مهم‌ترین مهره‌های شرکت گوگل است. متخصص در امنیت سایبری که در گوگل از او با با عنوان «شاهزاده امنیت» یاد می‌شود. کار او و تیمش، نجات حدود بیش از یک میلیارد کاربر گوگل کروم، پرکاربرترین مرورگر اینترنتی حال حاضر دنیا است.

خانم تبریز ۳۱ ساله، ‌پدیده غیر عادی در سیلیکون ولی و دنیای فن‌آوری است؛ او یک زن است، در دنیای فن‌آوری که زنان چندان حضور پر‌‌رنگی ندارند‌. علاوه بر این مدیر تیمی ۳۰ نفره در آمریکا و اروپا است که اکثر آنها مرد هستند. به همین دلیل است که او قادر به انتخاب لقب خود است و نام «شاهزاده امنیت» ‌روی کارت ویزیت او حک شده است.

داستان «جان دراپر» معروف به «کاپتان کرانچ» یکی از معروف‌ترین هکر‌های معاصر الهام بخش او در این مسیر بود.

پریسا تبریز همه چیز را زیر نظر دارد. از فعالیت هکرهای مجرم برای دزدی اطلاعات بانکی افراد، تا فعالیت‌های گروه‌هایی همچون Anonymous و حتی کسانی که در پی هک کردن و از کار انداختن سیستم Gmail هستند. توانایی خارق‌العاده او برای نفوذ به ذهن هکرهای مجرم، منجر به آن شده ‌که وی مسئول صدور مجوز حضور سایر مهندسان در بخش امنیت گوگل شود.

مجله فوربز در سال ۲۰۱۲ میلادی (۱۳۹۱ شمسی)، نام وی را در فهرست ۳۰ نفر از برترین متخصصان زیر ۳۰ سال برای تماشا در صنعت فناوری قرار داد.

مجله وایرد (Wired) نام خانم پریسا را در لیست ۲۰ نفر از برترین رؤیاپردازان فناوری در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی) قرار داد.

مجله تجاری فورچون در سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) در فهرست سالانه خود، نام خانم تبریز را در بین ۴۰ نفر از برترین متخصصان فناوری زیر ۴۰ سال که بر جوانان تاثیر می گذارد قرار داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});