• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
یادداشت یاز اکو به بهانه‌ی سرازیری سیل در بخش شرقی تبریز

شهردار را سیل نبرده نگران نباشید!

  • کد خبر : 13939
  • 19 اردیبهشت 1400 - 11:30
شهردار را سیل نبرده نگران نباشید!
شما مگر اخبار هواشناسی را تعقیب نمی‌کنید؟ حتماً ما باید بیاییم بگوییم؟ مگر ما دبیر سازمان ملل هستیم که مدام اظهار نگرانی کنیم و بساط خودشیرینی راه بیندازیم؟ ما حتی سایت مدیریت بحرانمان را هم ۶ سال است به‌روز نکرده‌ایم که دوباره‌کاری نشود. ما از آن‌هایش نیستیم که با نهادهای دیگر تداخل کاری ایجاد کنیم. شما پروفایل ما را ببینید، حتی یک عکس با تگرگ هم از خودمان منتشر نکرده‌ایم.

یاز اکو؛ وحید بابایی – جمعه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، آسمان تبریز به دو بخش شرق و غرب تقسیم شد و در بخش شرق غوغایی به‌پا شد. باران شدید همراه با تگرگی کم‌سابقه، به براه افتادن سیلاب انجامید. دقایقی بعد سیل ویدئوها و تصاویر از گرفتگی معابر و حتی ورود گل و لجن به داخل خانه‌ها بود که توسط مردم در فضای مجازی منتشر می‌شد. بعد هم نوبت به رسانه‌های خبری رسید تا به این تصاویر رسمیت ببخشند. اما در ویدئوها و تصاویر، جای خالی واکنش‌های مسئولان مربوطه بسیار خالی بود. در ساعات بعدی هم سکوت آنقدر حکمفرما شد که ما نگران جناب شهردار شدیم که نکند ایشان را آب برده باشد. خواستیم از زبان ایشان دلنوشته‌ای بنویسیم تا ملتی را از نگرانی برهانیم.
“نمی‌دانم چه شده است که باران بهاری هم می‌بارد شما بحران‌زده می‌شوید؟! مگر نمی‌دانید ما دم انتخاباتی آن‌هم با زبان روزه، کار تبلیغاتی انجام نمی‌دهیم که ریا نشود؟ اصلاً شما روز جمعه‌ای در شهر چه‌کار می‌کنید؟ دلتان گردش می‌خواهد بروید خارج شهر که از حوزه‌ی استحفاظی ما بیرون باشد. اگر هم نمی‌روید که بتمرگید در منزل و با منزل باشید مثل ما. حوصله‌تان هم سر رفت تلویزیون روشن کنید و اخبار طوفان در آمریکا را ببینید و خدا را شکر کنید که چنین مسئولانی دارید. یک روز تعطیل که دورکاری نداریم و تلفن اداری‌مان هم خاموش است شما راحتمان نمی‌گذارید. باران است می‌بارد، چهار تا آب یک‌جایی جمع می‌شود، بعد هم می‌شوید و می‌برد دیگر. تازه همه‌جا هم تمیز می‌شود. بخیلید؟ اگر اعتراضتان به آن چهار تا گِل‌ولای است که آن‌ها شیرینی قضیه هستند. بالاخره باید برای پاکبان‌های ما هم یک کاری ایجاد بشود یا نه؟ خیلی بدتان می‌آید، دو روز بیشتر بمانید خانه تا کف کفش‌هایتان گِلی نشود.
تازه، شما مگر اخبار هواشناسی را تعقیب نمی‌کنید؟ حتماً ما باید بیاییم بگوییم؟ مگر ما دبیر سازمان ملل هستیم که مدام اظهار نگرانی کنیم و بساط خودشیرینی راه بیندازیم؟ ما حتی سایت مدیریت بحرانمان را هم ۶ سال است به‌روز نکرده‌ایم که دوباره‌کاری نشود. ما از آن‌هایش نیستیم که با نهادهای دیگر تداخل کاری ایجاد کنیم. شما پروفایل ما را ببینید، حتی یک عکس با تگرگ هم از خودمان منتشر نکرده‌ایم.
آن وضعیت آسفالت و کنده‌شدنش هم مربوط به شهردار قبلی‌ست، ما قبلاً هم گفته‌ایم که کار ویترینی نمی‌کنیم. چنانچه می‌دانید ما در قسمت‌های مرکزی شهر هم بر اوضاع مسلط بودیم. آن بالا‌ها را که ما نساخته‌ایم. بروید از خودشان شاکی شوید. از این‌ها گذشته، ما فقط مجری هستیم. از تیم تصمیم‌گیرنده هم کسی نمانده به ما راه و چاه نشان بدهد. همه از دم رد صلاحیت شده‌اند. البته ما راه را خوب بلدیم. باور ندارید؟ چند هفته دیگر هم صبر کنید خودتان متوجه می‌شوید.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13939

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});