• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

کشاورزان زنجانی محصولات خود را از سرمازدگی محافظت کنند

  • کد خبر : 139693
  • 24 فروردین 1403 - 18:00
کشاورزان زنجانی محصولات خود را از سرمازدگی محافظت کنند
یازاکو - مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: با توجه به تداوم سرما به ویژه بامداد شنبه (ساعات 2 تا طلوع آفتاب ) و صدور هشدار نارنجی کشاورزان تمهیدات پیشگیرانه را برای محافظت از سرمازدگی محصولات باغی اتخاذ کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، عباس بابایی روز جمعه افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی هوای سرد به کشور نفوذ کرده و سه تا پنج روز در کل کشور ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه ورود هوای سرد به این استان نیز از عصر روز گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: طبق پیش بینی ها این وضعیت تا صبح فردا/شنبه/ ادامه دارد.

این مسوول ادامه داد: نظر به پیش بینی افت شدید دما، تا منفی چهار درجه برای صبح ۲۵ فروردین ( ساعات ۲ الی پنج صبح ) به ویژه در باغات هسته دار ( زردآلو ، بادام ، هلو، آلو و غیره ) احتمال خسارت تا ۹۰ درصد وجود دارد.

وی از کشاورزان خواست با مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی زنجان، نسبت به ایجاد شعله های کوچک داخل پیت حلبی سوراخ دار ( روغن سوخته با پارافین و پارچه ) به تعداد زیاد و برای هر چهار درخت متوسط یک عدد و یا ایجاد باد مصنوعی در زمان مقرر اقدام فوری را انجام دهند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته مناطق در معرض خطر سرمازدگی در سلطانیه با محوریت خیرآباد، جنوب زنجان، ماهنشان و سایر شهرستان ها اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});