• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

یکی از بزرگترین واحدهای تولید شیشه در ارومیه احداث می‌شود

  • کد خبر : 139977
  • 26 فروردین 1403 - 15:15
یکی از بزرگترین واحدهای تولید شیشه در ارومیه احداث می‌شود
یازاکو - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش در بخش معادن استان گفت: زنجیره ارزش در محصولات معدنی از جمله کربنات سدیم و شیشه و جام و بلور در استان در حال انجام است و در این زمینه، احداث یکی از بزرگترین واحد های تولید شیشه و بلور کشور در ارومیه در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای معادن با اشاره به ظرفیت های معدنی استان، اظهار داشت: زنجیره ارزش حوزه معادن استان با جذب سرمایه‌گذار و تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح های فرآوری محصولات معدنی، توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زنجیره ارزش در بخش معادن استان گفت: زنجیره ارزش در محصولات معدنی از جمله کربنات سدیم و شیشه و جام و بلور در استان در حال انجام است و در این زمینه، احداث یکی از بزرگترین واحد های تولید شیشه و بلور کشور در ارومیه در حال احداث است.

معتمدیان همچنین به ظرفیت‌ها و پتانسیل های کم نظیر معادن استان اشاره و بر معرفی این ظرفیت‌های جهت حضور هلدینگ‌های بزرگ ملی برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: بانک اطلاعاتی میزان ذخایر معدنی استان و ظرفیت های سرمایه‌گذاری معادن استان جهت معرفی و جذب سرمایه‌گذاران باید تدوین شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به اهتمام جدی برای برگزاری جلسات شورای معادن نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اهمیت بخش معادن استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری با مطالعه مزیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه معدن، زمینه برای حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم می‌شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر همکاری استان با دستگاه‌های ملی جهت توسعه معادن استان، اضافه کرد: مطالعات ژئوفیزیک در حوزه معادن آذربایجان‌غربی با جدیت در شمال و جنوب استان دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فرآوری محصولات معدنی در استان، افزود: با تامین زمین و رفع موانع جذب سرمایه‌گذار، زمینه برای توسعه فرآوری محصولات معدنی در آذربایجان‌غربی مهیا می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به سرمایه‌گذاری های انجام شده در بخش معادن استان در دولت سیزدهم در استان، از افزایش سهم اشتغال و ارزش‌ افزوده در حوزه معدن استان خبر داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});