• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

صادرات اتوبوس و مینی بوس از ترکیه به ۵۹ کشور

  • کد خبر : 140693
  • 02 اردیبهشت 1403 - 21:56
صادرات اتوبوس و مینی بوس از ترکیه به ۵۹ کشور
صادرات اتوبوس و مینی بوس به ایتالیا دومین بازار بزرگ با 17.28 درصد افزایش از 56 میلیون و 122 هزار دلار به 65 میلیون و 821 هزار دلار رسید.

بر اساس داده‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت خودرو اولوداغ، صادرات اتوبوس و مینی بوس از ترکیه در سه ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش یازاکو به نقل از عصر ترکیه، نمایندگان این صنعت که فروش خارجی خود را از ۴۰۸ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار در ماه های ژانویه تا مارس سال گذشته به ۶۵۷ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار در ماه های مشابه امسال رسانده اند، به ۵۹ کشور جهان اتوبوس و مینی بوس صادر کرده‌اند.

در این مدت صادرات به فرانسه، کشوری که بیشترین صادرات را دارد، ۶۰ درصد افزایش داشته است.

صادرات به فرانسه که در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال گذشته ۶۴ میلیون و ۶۸۷ هزار دلار بود، در ماه های مشابه سال ۲۰۲۴ به ۱۰۴ میلیون و ۱۰۳ هزار دلار افزایش یافت.

صادرات اتوبوس و مینی بوس به ایتالیا دومین بازار بزرگ با ۱۷٫۲۸ درصد افزایش از ۵۶ میلیون و ۱۲۲ هزار دلار به ۶۵ میلیون و ۸۲۱ هزار دلار رسید.

صادرات به آلمان که در رتبه سوم قرار دارد با ۵۵ درصد افزایش از ۴۲ میلیون و ۱۶۴ هزار دلار به ۶۵ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار رسید.

صادرات به کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان ۲۳۵ میلیون و ۲۷۸ هزار دلار بوده است. ۳۵٫۷۶ درصد از کل صادرات اتوبوس و مینی بوس به این ۳ کشور انجام شده است.

– نرخ بالای افزایش صادرات به عربستان

صادرات به اسپانیا در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، ۵۶٫۵۳ درصد افزایش داشته است که در رتبه چهارم قرار دارد.

صادرات به اسپانیا که در سه ماهه نخست سال گذشته ۳۷ میلیون و ۹۱ هزار دلار بود، در مدت مشابه سال جاری به ۵۸ میلیون و ۵۸ هزار دلار افزایش یافت.

صادرات اتوبوس و مینی بوس به عربستان در سه ماهه نخست امسال با ۲ هزار و ۸۷۳ درصد افزایش از یک میلیون و ۶۱۲ هزار دلار به ۴۷ میلیون و ۹۳۶ هزار دلار رسید. با این رقم، عربستان سعودی پنجمین کشوری شد که بیشترین صادرات اتوبوس و مینی بوس را داشت.

در ژانویه تا مارس، در صادرات اتوبوس و مینی‌بوس از ترکیه، بریتانیا با ۸۰٫۱۱ درصد افزایش و ۴۱ میلیون و ۱۰۳ هزار دلار در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۳ در رتبه ششم قرار گرفت.

در این مدت آمریکا با افزایش ۹۱٫۸۴ درصدی با ۳۱ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار در رتبه هفتم، پرتغال با ۱۸۲ درصد افزایش و ۲۶ میلیون و ۷۵۷ هزار دلار در رتبه هشتم، لهستان با ۱۵ درصد افزایش و ۲۶ میلیون و ۳۶۷ هزار دلار رتبه نهم و اسرائیل با ۲۹ درصد افزایش در رتبه دهم قرار دارد. میلیون دلار.

بیش از یک میلیون دلار صادرات اتوبوس و مینی‌بوس در ژانویه تا مارس امسال به مراکش، شیلی، استونی و فنلاند انجام شد که در مدت مشابه سال گذشته صادرات انجام نشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=140693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});