• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

۱۳۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 140958
  • 05 اردیبهشت 1403 - 10:45
۱۳۰ هزار واحد ناپایدار در بافت‌های فرسوده آذربایجان‌شرقی
یازاکو - معاون وزیر راه و شهرسازی به میزان بافت های فرسوده آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در این استان وجود دارد که ۱۳۰ هزار واحد ناپایدار در آنها قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: در حوزه بازآفرینی و احیای بافت فرهنگی و تاریخی، پروژه های ماندگاری در تبریز انجام شده و این شهر جزو ۶ شهر برتر کشور است.

وی گفت: نتوانستیم خدمات نظام را آن طور که شایسته است به مردم معرفی و منتقل کنیم، برای مثال اینکه مسجد کبود قبلا چه بوده و اکنون چه هست گفته نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شهرداری ها شرکای راهبردی وزارت راه و‌ شهرسازی هستند و هر چقدر که در توانمان باشد با شهرداری ها همراهی و همکاری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: نظام در حوزه بازآفرینی یک قانون مترقی به نام قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده دارد که در آن مردم حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم برخوردار شوند و اگر شهرداری ها به آن عمل نمی کنند باید پاسخگو باشند.

آئینی افزود: شهرداری ها و شوراهای اسلامی صدور پروانه در بافت های فرسوده را به ۱۰۰ درصد برسانند و به این موضوع به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باز آفرینی شهری یکی از شاخص های ارزیابی استان ها در ریاست جمهوری است، بنابراین پروانه های صادر شده توسط شهرداری ها تماما در سامانه مربوطه وارد شوند.

وی تاکید کرد: نباید شهری در استان وجود داشته باشد که از بسته های تخفیفی صدور پروانه برای بافت فرسوده و یا بسته اختصاصی خود استفاده نکند.

آئینی به میزان بافت های فرسوده آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در این استان وجود دارد که ۱۳۰ هزار واحد ناپایدار در آنها قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس آمار کشوری ۲۵۰ هزار واحد مسکن می توان در این بافت ایجاد کرد که این موضوع به تنهایی می تواند واحدهای مورد نیاز نهضت ملی مسکن را تامین کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در دولت سیزدهم نگاه راهبردی بر این است که در بافت فرسوده جان مردم اصل است و باید حفظ شود و در کنار آن خانه های موجود در این مناطق نوسازی و مقاوم سازی می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=140958

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});