• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

۲ موزه در زنجان ساخته می‌شود

  • کد خبر : 144114
  • 07 خرداد 1403 - 12:15
۲ موزه در زنجان ساخته می‌شود
یازاکو - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: طبق آمار در ۱۰ ماه گذشته از ۶۲ کشور دنیا، گردشگر به استان زنجان سفر کرده‌ که سفر ۶۰ درصد آنها توریستی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، سید سعید صفوی با اشاره به فعالیت ستاد خدمات سفر، گفت: بر مبنای آمار رسمی و مطابق سامانه آنلاین بلیت‌فروشی کشور بین ۲۵۹ موزه و پایگاهی که تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی است، موزه‌های استان زنجان بویژه موزه رختشویخانه، باستان‌شناسی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ موزه پربازدید کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه این آمار، رسمی و دقیق است، گفت: حتی کسانی که بازدید رایگان و نیم‌بها داشتند براساس شیوه‌نامه در سامانه خرید بلیت ثبت شده‌اند؛ از این نظر، توسعه موزه‌ها در شهر و استان زنجان یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به رتبه ۱۲ کشوری استان زنجان در آمار گردشگری، ادامه داد: در دو نقطه شهر زنجان، ساخت موزه مکان‌یابی شده است.

صفوی با اشاره به اینکه یکی از این موزه‌ها، موزه بزرگ زنجان است و یک مجموعه دیگر حدود ۲ هزار مترمربعی برای ساخت موزه و ساختمان اداره کل میراث فرهنگی واگذار شده است، ادامه داد: این زمین در قالب مولدسازی بود و امیدواریم ۲ تا ۳ سال آینده، شاهد توسعه موزه‌های شهر زنجان باشیم.

وی با بیان اینکه هر موزه‌ای چه وابسته به وزارت میراث فرهنگی و چه غیروابسته، با مجوز میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، افزود: بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس که قرار بود فاز اول آن سوم خرداد انجام شود، به علت شهادت رئیس جمهور و همراهان به زمان دیگری موکول شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به موزه‌های سلامت و فرهنگ آموزش و پرورش، ادامه داد: استان زنجان کشش این را دارد که موزه‌ها را در آن توسعه دهیم و این اقدام جزو گام‌های اساسی است.

صفوی با بیان اینکه برای گردشگری سلامت یکسری مولفه و ساز و کار‌هایی لازم است، گفت: سه بیمارستان زنجان می‌تواند آن استاندارد و شاخص‌ها را به خود اختصاص دهد، نشست‌های مشترک با علوم پزشکی داریم و در این‌باره، اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: فضا برای اسکان مسافران و مهمانان در مجموعه‌های هتلی زنجان نداریم و یکی دیگر از اولویت‌های استانداری و میراث فرهنگی جذب سرمایه‌گذار برای توسعه هتل‌هاست. در این راستا، سرمایه‌گذار خوب جذب شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144114

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});