• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
7

اردبیل پیشتاز صدور مجوز گردشگری کشاورزی در کشور است

  • کد خبر : 14108
  • 20 اردیبهشت 1400 - 9:40
اردبیل پیشتاز صدور مجوز گردشگری کشاورزی در کشور است
یاز اکو - معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: این استان دارای ظرفیت‌ بالایی در بخش کشاورزی است و با تلاش‌های لازم به عنوان پیشگام صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، صغری فرشی با اشاره به صدور نخستین پروانه گردشگری کشاورزی کشور در استان اردبیل اظهار کرد: با صدور پروانه به مزرعه گردشگری اردبیل، مناطق مستعد این حوزه در سایر نقاط استان نیز شناسایی و برای آنها مجوز صادر شد.

وی با اشاره به تفویض اختیار صدور مجوزهای گردشگری از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به اداره‌های شهرستانی اضافه کرد: با توجه به این امر روند صدور موافقت‌های اصولی گردشگری کشاورزی در شهرستان‌ها تسریع می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل از صدور چهارمین مجوز گردشگری کشاورزی این استان در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و افزود: پس از اردبیل در شهرستان‌های کوثر و بیله‌سوار نیز مجوز گردشگری کشاورزی صادر شد و در حال حاضر نیز شاهد ارائه مجوز در شهرستان مشگین‌شهر هستیم.

وی بیان کرد: با پیشتازی این استان در حوزه صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی، در حال حاضر اردبیل به عنوان برند گردشگری کشاورزی کشور مطرح است و تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت‌های منطقه در این حوزه، زمینه برای رونق این شاخه از گردشگری فراهم آید.

گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی به شمار می‌رود که هدف آن کارآفرینی برای کشاورزان و اعضای خانواده‌های آنهاست؛ در این نوع گردشگری بازدیدکنندگان و گردشگران با اهداف آموزشی، تفریحی و گذران اوقات فراغت در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی حضور می‌یابند، خدماتی از سوی کشاورزان به آنها ارائه می‌شود و به ازای برخورداری از این خدمات گردشگر هزینه‌ای را به کشاورز و خانواده او می‌پردازد.

بهبود معیشت کشاورزان، توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی، استفاده از ظرفیت‌ آنها برای پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش آثار نامطلوب زیست‌محیطی از جمله اهداف این اقدام عنوان شده است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

در حال حاضر استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است و سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و باغی را تولید و روانه بازار می‌کند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه بیش از هشت میلیون نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اردبیل بازدید می‌کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});