• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

انتقاد استاندار آذربایجان‌غربی از میزان نرخ اشتغال در معادن استان

  • کد خبر : 144172
  • 07 خرداد 1403 - 15:30
انتقاد استاندار آذربایجان‌غربی از میزان نرخ اشتغال در معادن استان
یازاکو - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده، میزان اشتغال فعلی قابل قبول نبوده و ضروری است با ایجاد واحدهای فرآوری در کنار استخراج از معادن، ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات معادن استان، زمینه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای معادن آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه معادن یکی از پیشران‌های مهم توسعه بوده و نقش موثری در رشد اقتصادی استان دارد، افزود: تدوین اطلاعات پایه در بخش معادن در راستای نظارت و ارزیابی و همچنین تصمیم گیری‌های موثر در بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت معادن استان، در رشد و توسعه اقتصادی بسیار موثر است.

وی همچنین با اشاره به نقش معادن در ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده، میزان اشتغال فعلی قابل قبول نبوده و ضروری است با ایجاد واحدهای فرآوری در کنار استخراج از معادن، ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات معادن استان، زمینه ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ایجاد واحدهای فراوری در کنار معادن استان نیز تاکید کرده و افزود: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا هلدینگ های بزرگ معدنی و سرمایه‌گذارانی که تمایل به استخراج از معادن استان را دارند، در کنار معادن، واحدهای فرآوری نیز ایجاد کنند.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه مطالعات ژئوفیزیک هوایی در جنوب استان باید تا هفته دولت امسال به پایان برسد، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان انرژی اتمی، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در شمال استان نیز انجام می‌شود.

وی در پایان بر واگذاری معادن غیرفعال استان به سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌های فعال در حوزه معدن که اهلیت داشته و از نظر توانایی مالی و فنی می‌توانند معادن راکد را فعال کنند، تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});