• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

هشدار بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 144519
  • 10 خرداد 1403 - 16:00
هشدار بارش تگرگ در آذربایجان شرقی
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده، نسبت به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمد امیدفر روز پنجشنبه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، ناپایداری جوی در چهار روز آینده به ویژه نیمه شمالی استان ادامه می یابد و در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال گرد و خاک در استان می شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری جوی در این نواحی همراه با غرش آذرخش و بروز پدیده مه همراه است، اظهار کرد: در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کرده و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از بروز خسارت به محصولات کشاورزی انجام دهند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و برخورد آذرخش وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، انجام فعالیت های کوهنوردی و رفتن به ارتفاعات و پناه گرفتن زیر درختان در فضای باز خودداری کنند.

امیدفر، ادامه داد: در این بازه زمانی از لحاظ شرایط دمایی، پیش بینی می شود دمای استان به تدریج به صورت نسبی افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});