• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

۲ هزار هکتار در آذربایجان غربی زیر کشت گیاهان دارویی است

  • کد خبر : 144634
  • 12 خرداد 1403 - 13:00
۲ هزار هکتار در آذربایجان غربی زیر کشت گیاهان دارویی است
یازاکو - مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به ۲ هزار هکتار رسیده که امسال در دیم زارها هم این محصولات کشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، وحید قاسمیان افزود: یکهزار هکتار از این اراضی به کشت سماق اختصاص دارد که در شهرستان سردشت کشت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۶۵ هکتار از اراضی استان در دیم زارها زیرکشت محصولاتی چون زیره سبز، سیاه دانه و بالنگو(قَرَه بَزَرَک) قرار دارد.

مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: دیم زارهای شهرستانهای ارومیه، نقده، سردشت، تکاب، چایپاره، باروق، شاهیندژ، سلماس و مهاباد از جمله شهرستانهایی هستند که زیر کشت این محصولات هستند.

وی با بیان اینکه بذرهای متنوعی برای کشت در استان تهیه شده است بیان کرد: علت تمرکز براین سه گیاه اینست که نیاز به آبیاری کمی دارند و با ۲۰۰ میلمیتر می توان حتی گیاهی مثل زیره سبز را برداشت کرد.

قاسمیان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی در کشور است ادامه داد: در زمینه کشت بالنگو نیز با توجه به ظرفیت مناطق اقدام به کشت شده است و توزیع بذر نیز رایگان بوده و در اراضی شیب دار کشت شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در این راستا ۳۵ هکتار گل محمدی کشت شد که نهالهای آن خریداری و در اختیار متقاضیان قرار گرفت و اوایل فروردین کشت شده است.

مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: استانداردی برای این موضوع تعریف شده بود که برای هر هکتار یکهزار و ۶۰۰ نهال در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});