• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3
رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز تاکید کرد؛

لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن

  • کد خبر : 144757
  • 08 تیر 1402 - 11:06
لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
یاز اکو- رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز با تأکید بر اینکه بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی تاکنون چندان نتوانسته‌اند، به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن ورود کنند، و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم، از تلاش برای تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن، به‌عنوان اولویت اصلی کمیسیون در سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبر یاز اکو، امید ظفر با بیان این مطلب گفت: بیش از ۶۰ درصد چرخش اقتصادی استان، متعلق به حوزه صنعت و معدن بوده و بر این اساس حل مشکلات این صنعت  ضروری است.

وی بر لزوم رفع مشکلات از طریق تعامل و تفکر تأکید کرد و خاطرنشان کرد: اگر تعامل نباشد، هیچ اتفاق مثبتی بین بخش خصوصی و دولت روی نمی‌دهد.

ظفر یکی از رویکردهای اصلی کمیسیون معادن و فلزات را حل مشکلات بخش خصوصی و انعکاس این مشکلات به مسئولان و طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به‌عنوان عالی‌ترین پارلمان بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه یکی از موانع و چالش‌های رشد تولید، بروکراسی پیچیده اداری است که سال‌هاست مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را رنج می‌دهد، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی بر رفع این مشکل اهتمام ورزند. با توجه به گستردگی واحدهای تولیدی در شهرستان‌های استان، امیدواریم در سال جدید از طریق کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی تبریز، ایجاد خانه صنعت و معدن در شهرستان‌های صنعتی پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز در ادامه تأکید کرد: بحث افزایش حقوق دولتی یکی از مشکلات اساسی حوزه معادن است که متأسفانه این مسئله ادامه‌دار است و باعث شده بهای محصول تمام‌شده بیشتر شود، به‌همین دلیل تمامی فعالان حوزه معدن در استان به آن معترض هستند، لذا به‌عنوان یک مسئله اصلی مورد پیگیری کمیسیون معادن و فلزات اتاق بازرگانی قرار خواهد گرفت.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=144757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});