• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

آذربایجان‌شرقی در نظارت و رصد قیمت‌ها رتبه نخست را دارد

  • کد خبر : 14750
  • 25 اردیبهشت 1400 - 11:15
آذربایجان‌شرقی در نظارت و رصد قیمت‌ها رتبه نخست را دارد
یاز اکو - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از کسب رتبه نخست در سامانه کشوری مدیریت یکپارچه بازرسی جامع انبار و رصد قیمت‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، یوسف پایدار روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیندهای بازرسی و حذف پرونده های کاغذی از طریق راه اندازی سامانه سیمبا افزود: در راستای اجرای تکالیف منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور رصد و پایش سیستمی کالاها از مبداء تا سطح عرضه به ویژه در خصوص تامین و توزیع کالاهای اساسی، سامانه های جامع تجارت و جامع انبار و مراکز نگهداری کالا در آذربایجان شرقی راه اندازی و سازمان صمت استان با پیگیری های جدی حائز رتبه برتر کشوری شد.

وی با بیان اینکه همه تولیدات لوازم خانگی برقی استان از طریق اجرای طرح شناسه کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسنامه دار شدند، گفت: با تقویت گروه های بازرسی، حمایت از حقوق مصرف کنندگان در رأس امور نظارت و بازرسی قرار داشته و در کنار این امر مهم در جهت حمایت از تولید داخل مسایل مربوط به واحدهای تولیدی در کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا با جدیت در سال گذشته پیگیری و امسال نیز در راستای تحقق شعار ” تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” دنبال می شود.

پایدار با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف استانی در تداوم گشت های مشترک، خاطرنشان کرد: در کنار همراهی سایر دستگاه ها، از توان اتاق اصناف، اتحادیه ها و همچنین با جذب و آموزش ناظران افتخاری به منظور استفاده از ظرفیت های مردمی، امر نظارت و بازرسی با جدیت دنبال می شود .

برگزاری چهار دوره همایش واحدهای تولیدی برتر حامی حقوق مصرف کنندگان در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از راه اندازی انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان در شهرستان های استان با برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: چهار دوره همایش واحدهای تولیدی برتر حامی حقوق مصرف کنندگان برگزار شده است.

پایدار اظهار کرد: مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف اعم از مواد اولیه، مباحث نظارتی و کارشناسی آنالیز قیمتی واحدها در جلسات متعددی بررسی و پیگیری شده است.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به دریافت و رسیدگی به بیش از پنج هزار مورد شکایت مردمی، از تشکیل ۱۰ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ۲۳۴ میلیارد تومان طی ۲۲۵ هزار بازرسی در سال ۹۹ خبر داد.

وی با بیان اینکه قیمت بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی به صورت مستمر رصد می شود،   خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر روند تأمین و توزیع اقلام اساسی، طرح های نظارتی متعدد ملی و استانی در ایام خاص سال اعم از نوروز، ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس، عیدقربان و ایام محرم اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});