• امروز : یکشنبه - ۳۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 21 July - 2024
2

یک سوم مردم آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۳۰ پیر می‌شوند

  • کد خبر : 149326
  • 31 تیر 1403 - 16:00
یک سوم مردم آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۳۰ پیر می‌شوند
یازاکو - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جمعیت بالای 60 سال استان 5 هزار و 34 هزار نفر است که 4 درصد آنها تحت پوشش بهزیستی استان هستند، گفت: در سال 1430 یک سوم جمعیت استان پیر خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی اظهار کرد: مجموعه بهزیستی سیره ایمه اطهار(ع) در رسیدگی به نیازمندان را در اعمال خود جاری می‌کند زیرا هر نیازمند مراجعه کننده ولی‌امر ما هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور را نوید اتفاق‌های خوب می‌دانیم، گفت: اولا آقای پزشکیان نماینده چندین ساله استان بود و قطعا با مشکلات این استان آشنا هستند و همچنین آشنایی کامل از نیازمندان و افراد تحت پوشش استان دارند.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: آشتی کارآفرینان و دولت باید یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در چهل و چهارمین سالگرد بهزیستی قرار گرفته‌ایم که تمام تلاش این سازمان در این سال‌ها حمایتی و تخصصی، فرهنگی با نگاه مشارکتی و توانمندی و توان‌ساختی بوده است.

صحاف نهضت حسینی و خدمت به مردم شعار امسال بهزیستی عنوان و تصریح: ۶۵۱ مرکز غیردولتی در استان داریم که نزدیک به سه هزار تحصیل کرده در این مراکز فعالیت می‌کند.

وی گفت: تعداد خانوار تحت پوشش بهزیستی ۱۴۲ هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران ۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر و تعداد کل معلولان ۸۸ هزار و ۷۲۶ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: مجموع اعتبار مستمری پرداختی استان در یک ماه تیرماه ۹۷۷۵۷۰ میلیون ریال بوده است و همچنین تعداد مددجویان ۹۹۰۴ نفر بوده است.

عملکرد معاونت دفتر امور خانواده و بانوان

وی با اشاره بر اینکه بهزیستی استان دارای ۵ معاونت است، گفت: در معاونت دفتر امور خانواده و بانوان به ۴۹۰ نفر پرداخت کمک هزینه آماده‌سازی شغلی بانوان، پرداخت مستمری ماهیانه به بانوان سرپرست خانوار به تعداد ۲۶۷۵۹ نفر، پایش پرونده‌های توزیع نشده مراکز تامین و توسعه بهزیستی شهرستان تبریز به تعداد ۲۰۰۰ پرونده و پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری به بانوان سرپرست خانوار برای ۹۴۵ مورد بوده است.

صحاف ادامه داد: پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار شهری به تعداد ۲۲۳۳ نفر، پرداخت حق بیمه زنان روستایی و عشایر به تعداد ۱۰۶۹ نفر، بازدید از کلیه مراکز مثبت زندگی فعال در شهرستان‌های استان از دیگر اقدامات این دفتر بوده است.

بیشترین بانوان تحت پوشش بهزیستی مطلقه هستند

وی خاطرنشان کرد: در پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو به تعداد ۲۰۷۹ خانوار انجام گرفته است به طوریکه تعداد خانواده‌های دوقلو ۱۸۵۷ نفر و تعداد خانواده‌های سه قلو ۲۲۱ نفر و تعداد خانواده‌های چهار قلو ۱ و پنج قلو نیز یک خانواده است.

صحاف متذکر شد: تعداد فراوانی بانوان تحت پوشش به تفکیک علت پذیرش در سال ۱۴۰۲ بیش تر به دلیل مطلقه بودن و سپس در ردیف‌های دیگر دلایل فوت همسر، همسر از کار افتاده و همسر معتاد قرار دارد.

وی گفت: ۳۰۲ فرزند در ۲۴ خانه نگهداری کودک و نوجوان در سال گذشته نگهداری می‌شدند که این رقم امسال به ۲۹۴ فرزند رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه سال گذشته ۶۹ کودک به بهزیستی سپرده شد و ۲۳ مودک از شیرخوارگاه خارج شده است، گفت: ۱۵۹۸ کودک امدادبگیر بهزیستی استان هستند و ۳۵ فرزند نیز هدایت شده به زندگی مستقل هستند.

وی اذعان داشت: پایش و بررسی پرونده‌های فرزندخواندگی ۲۰ سال اخیر و پیگیری آنها صورت گرفته است و الحمدلله وضعیت مناسبی داشتند.

هیچ کودک کار افغانی در استان نداریم

صحاف گفت: پایش کامل و بانک اطلاعات از کودکان خیابانی و کار را داریم و همچنین هیچ کودک خیابانی افغانی در استان نداریم.

وی به انواع مراکز حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حمایت و توانمندسازی دختران در معرض آسیب، حمایت و توانمندسازی زنان و دختران آسیب دیده و حمایت از افراد دچار ملال جنسیتی نیز اقدامات موثر صورت می‌گیرد.

موفقیت ۹۰ درصدی در انصراف اقدام به خودکشی در استان

وی گفت: در اقدام به خودکشی در حدود ۹۰ درصد اقدامات مداخلات بهزیستی با موفقیت روبرو بود و جلوی خودکشی را گرفته است.

صحاف با اشاره بر اینکه ۴هزار و ۳۰۹ افراد خدمت گیرنده از ۹۶ مرکز روزانه توانبخشی استان خدمت دریافت می‌کنند، گفت: تامین وسایل کمک توانبخشی، خرید خدمات توانپزشکی و دندان پزشکی، تامین کمک هزینه ار تز و پروتز، کاشت حلزون و تعمیر تجهیزات انجام گرفته است که میزان رشد کمک‌دهی نسبت به سال گذشته با رشد بسیار خوبی روبرو بود.

وی یادآور شد: ۵۴ مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز ویزیت در منزل و ۵ مرکز مراقبت در منزل در استان وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تعداد توانخواهان دریافت کننده مستمری ۶۹ هزار و ۳۹۱ است و تعداد افراد دارای ضایعه نخاعی یک هزار و ۵۷۲ نفر و تعداد افراد دریافت کننده حق پرستاری و مددکاری افراد دارای معلولیت نیز ۶ هزار و ۹۶۸ نفر است.

در سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت استان پیر خواهد بود

وی توضیح داد: جمعیت بالای ۶۰ سال استان ۵ هزار و ۳۴ هزار نفر است که چهار درصد آنها تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

صحاف ادامه داد: تعداد افراد بالای ۶۰ سال نگهداری شده در ۱۰ مرکز ۴۷۶ نفر است و به عبارتی ۰٫۰۹ درصد سالمندان تحت پوشش در مرکز نگهداری می‌شوند.

وی با هشدار بر اینکه جامعه به سمت پیری در حرکت است، گفت: در سال ۱۴۳۰یک سوم جمعیت استان سالمند خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیری از تنبلی چشم، تشخصی و مداحله به هنگام شنوایی و برنامه پیشگیری از تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیکی انجام گرفته است.

وی بیان داشت: ۶۷ مرکز اعتیاد در استان وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=149326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});