• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
14
استاندار آذربایجان شرقی؛

موزه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز در دنیا بی نظیر است

  • کد خبر : 15505
  • 29 اردیبهشت 1400 - 20:30
موزه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز در دنیا بی نظیر است
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه تبریز دارای موزه تاریخ و فرهنگ بی نظیری در دنیا است، زمانی که چند سال پیش در سالگرد این دانشگاه به دنبال اسناد برای این موزه بودیم، نشریاتی پیدا کردیم که قدمت چندین ساله‌ای داشتند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبر روز ، محمدرضا پورمحمدی روز گذشته در مراسم افتتاح موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: توسعه فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که از چند سال پیش شروع شده بود، امروز در این شرایط حساس کرونایی به درد ما خورده است.
وی ادامه داد: علی‌رغم این‌که اکنون بیماری مدیریت می‌شود، اما در زمان افزایش تعداد بیماران کرونایی بخش‌های مختلفی با تجهیزات کامل در این دانشگاه راه اندازی شد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز فقط موزه نبوده، بلکه تاریخ و پژوهش برای آیندگان است و باید کمک کنیم تا برای آیندگان ماندگار شود.
وی با بیان این‌که دانشگاه تبریز نیز دارای موزه تاریخ و فرهنگ بی نظیری در دنیا است، تصریح کرد: زمانی که چند سال پیش در سالگرد دانشگاه به دنبال اسناد برای این موزه بودیم، نشریاتی پیدا کردیم که قدمت چندین ساله‌ای داشتند.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: درحالی‌ که دولت‌های دیگری برای خود تاریخ درست می‌کنند ما تاریخ خودمان را دفن می کنیم و کشوری که تاریخ خودش را دفن می‌کند، کودکان و بزرگان نیز اهمیتی به آن نمی‌دهند.
وی یادآور شد: تبریز در حوزه علم و فناوری حرفی برای گفتن دارد و در بسیاری از حوزه‌ها جزو اولین‌ها است؛ به طوری‌که واکسیناسیون را عباس میرزا وارد کشور کرد و صنعت چاپ از تبریز شروع شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز نه فقط در ساخت و ساز، بلکه در آموزش، پژوهش و فناوری پرچم دار هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});