• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

ترکیش ایرلاینز ۸۸ ساله شد

  • کد خبر : 15511
  • 29 اردیبهشت 1400 - 21:30
ترکیش ایرلاینز ۸۸ ساله شد
یاز اکو - شرکت هواپیمایی ترکیه «ترکیش ایرلاینز» به عنوان یکی از موفق‌ترین خطوط هوایی جهان 88 سالگی آغاز فعالیتش را جشن می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی

خطوط هوایی ترکیه «ترکیش‌ ایرلاینز» که نخست با ۵ فروند هواپیما در مجموع با ظرفیت ۲۳ سرنشین در سال ۱۹۳۳ آغاز به فعالیت کرده، اکنون در ۸۸ سالگی تاسیس‌اش با ناوگانی متشکل از ۳۶۵ فروند هواپیما به بیش از ۳۲۵ مقصد مختلف در ۱۲۷ کشور جهان پرواز می‌کند.

این نهاد در سال‌های نخست تحت نام «شرکت خطوط هوایی کشوری» فعالیتش را در فرودگاه بین‌المللی آتاترک (پیشتر میدان هوایی یشیل کؤی) آغاز کرده، سپس با افزودن هواپیماهای جدید در خلال سال‌های ۱۹۴۳ تا ۱۹۴۵ وارد مسیر پیشرفت و توسعه شد.

خطوط هوایی ترکیه نخستین پرواز بین‌المللی‌اش را در سال ۱۹۴۷ در محور آنکارا، استانبول و آتن با هواپیمای دی‌سی-۳ انجام داد. این پرواز حدود ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه طول کشید. ترکیش ایرلاینز پس از چهار سال شهرهای لفکوشا، بیروت و قاهره را به مقاصد بین‌المللی‌اش افزود.

این خطوط هوایی در دهه ۶۰ میلادی در سایه تجارب پروازهای داخلی، راهبر بین‌المللی اش را تعیین کرده بود. اما در آن سال‌‌ها هنوز جایگاه مهمی در مسافربری هوایی در اروپا نداشت.

با پیوستن هواپیماهای جت موتوری به عرصه هواپیمایی جهان، سیر موفقیت ترکیش ایرلاینز نیز شتاب پیدا کرد. در سال ۱۹۸۳ در پنجاهمین سالگرد تاسیس‌اش خطوط هوایی ترکیه ناوگان آن به ۳۰ فروند هواپیما با ظرفیت ۴ هزار و ۲۷ صندلی رسید.

در این سال هواپیماهای خطوط هوایی ترکیه در ۳ قاره در مجموع ۲٫۵ میلیون مسافر و ۳۰ هزار تن بار جابجا کرد. مجله ویژه «اسکای لایف» نیز از همان سال با نام «مگزین ترکیش ایرلاینز» منتشر و در دسترس مسافران قرار گرفت.

خطوط هوایی ترکیه سال‌های نخست قرن بیست و یکم میلادی که عرصه مسافربری هوایی جهانی دچار توقف و پسرفت شده بود، همچنان به سرمایه‌گذاری و توسعه مقاصد داخلی و خارجی در این زمینه ادامه داد. این شرکت در آن سال‌ها نیز به یک برند سرشناس در زمینه ارایه خدمات باربری، نگهداری، تعمیر هواپیما، تولید صندلی و قطعات داخلی و آموزش خلبانی در اروپا تبدیل شد.

با آغاز سال ۲۰۲۰ هدف این شرکت ثبت رکوردهای جدیدی در این عرصه بود، اما با توجه با شیوع بیماری کووید-۱۹در جهان، روند مسافربری مانند سایر بخش‌های تجاری و ترابری متوقف شد.

از سوی دیگر «ترکیش کارگو» بخش حمل و نقل خطوط هوایی ترکیه نیز در طی این دوران پروازهای مهمی را در راستای ایجاد تداوم زنجیره بین‌المللی تامین مواد غذایی، دارو و لوازم بهداشتی انجام می دهد.

ترکیش کارگو همچنین کمک‌های بهداشتی ترکیه به کشورهای دیگر را نیز منتقل می‌کند.

خطوط هوایی ترکیه تاکنون به طور متوالی ۵ بار جایزه بهترین خطوط هوایی اروپا «اسکایتراکس» در بین سال‌های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۶ را دریافت کرده است.

همچنین بین سال‌های ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۷ بهترین سرویس ویژه مسافر در بخش بیزنس کلاس، بهترین سرویس بیزنس کلاس و بهترین خطوط هوایی جنوب اروپا را از آن خود کرده است.

ترکیش ایرلاینز در سال‌های گذشته نیز همواره نوآوری‌های جدیدی را در شبکه‌های اینترنتی، برنامه‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی خود رقم زده است. در این صفحات در کنار نسخه زبان ترکی، نسخه‌های‌ زبان‌های فارسی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی، کره‌ای، پرتغالی، روسی، چینی، ژاپنی و زبان‌های دیگر نیز موجود بوده و قابل استفاده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});