• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند

  • کد خبر : 15637
  • 30 اردیبهشت 1400 - 18:30
تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی تولید داخل در تمامی استان‌ها موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حبیب امین زاده در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰، با بیان این‌که عدم نصب شناسه در سطح عرضه را در مورد کالاهای لوازم خانگی با جدیت پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: واحدهای تولیدی داخل استان مقید به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند و در عین حال عدم اجرای ضوابط یاد شده در این بخش در استان‌های دیگر زمینه تخلفات را فراهم می‌کند.

وی بر ارزیابی دقیق و احصای اطلاعات سهم کولبران و پیله وران از واردات لوازم خانگی به کشور و استان تاکید کرد و گفت: شناسایی منشا لوازم خانگی موجود در بازار می‌تواند بسیاری از چالش‌های این حوزه را حل و فصل کند.

وی با اشاره به این‌که کلیه الزامات پنج گانه ضوابط اجرایی در گروه الف لوازم خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و در حال اجر است، افزود: گروه‌های کالایی ( الف و ب ) لوازم خانگی مشمول دریافت شناسه کالا و رهگیری را به صورت همزمان پیگیری می‌کنیم.

امین زاده با تشریح بخش از اقدامات مجموعه صمت استان در حوزه سامانه جامع انبارها، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت و انبار به میزان ۳۷۵۰ نفر ساعت برای مدیران و مسئولان استانی، آموزش مجدد بازرسان و کارشناسان اتاق بازرگانی تبریز و خانه صنعت، معدن و تجارت، بخشی از مهمترین اقدامات در حوزه سامانه‌ها بوده است.

رتبه اول کشوری آذربایجان شرقی با ۹۰ هزار انبار ثبت و صحت سنجی شده

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه ذین جلسه‌ از رتبه اول کشوری آذربایجان شرقی با ۹۰ هزار انبار ثبت و صحت سنجی شده خبر داد.

یوسف پایدار با اشاره به نسبت ۷۳ درصدی خروج به ورود ( ثبت رسید حواله ) و رتبه دوم استان در این بخش، تصریح کرد: ۶۸۹۹ فقره بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده و ۶۴۷ میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تخلفاتی در بخش احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق بوده است.

وی با بیان این‌که ثبت مشخصات موجودی، ورود و خروج سیمان دریافتی در سامانه انبار برای کلیه واحدهای فروشنده مصالح ساختمانی الزامی است، ادامه داد: ثبت کلیه فرایندهای تجاری مربوط به روغن خوراکی (جامد و مایع )، خرید و فروش انواع تایر سنگین و سواری و هم‌چنین آمار تولید، موجودی و فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی بوده و مورد رصد و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به الزام کلیه کشتارگاه‌های مرغ استان به ثبت اطلاعات تولید کشتار و توزیع مرغ و رصد سیستمی فرایند یاد شده، افزود: ثبت نام بیش از ۵۰۰ واحد مرغ فروشی استان در سامانه جامع تجارت و تایید مشخصات ثبت شده از دیگر موارد اجرا شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جلسات این ستاد در سال ۹۹ به صورت مستمر و با حضور و مشارکت تمامی اعضا برگزار شد.

جهانگیر اسکندرزاده ادامه داد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت ارشد استان است که امیدواریم در سال جاری نیز شاهد موفقیت‌های بیشتر در این زمینه باشیم.

وی هم‌چنین از آمادگی استان برای مقابله با هرگونه قاچاق، توزیع و فروش واکسن‌های کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});