• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
2

مراسم بزرگداشت ۱۵۸ مین سالروز تولد ستارخان در تبریز

  • کد خبر : 158708
  • 28 مهر 1403 - 19:36
مراسم بزرگداشت ۱۵۸ مین سالروز تولد ستارخان در تبریز
مراسم ۱۵۸ مین سالروز تولد ستارخان از سوی خانواده وی درمجتمع سلامت نسل فردا پاستور قدیم تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو؛ در این مراسم که جمعی از اعضای خاندان ستارخان و دوستداران تاریخ و فرهنگ نیز حضور داشتند دکتر سردار ملی به نمایندگی از خانواده وی ‘نگاهی کوتاه به زندگی و مبارزات سردار ملی پرداخت و گفت:ان شالله تلاش خواهیم کرد با استقرار دولت جدید از سال آینده مراسم زاد روز ستارخان بطور باشکوهی در شهر تبریز برپاشود.در این مراسم همچنین پیام خانه توسعه آذربایجان به مناسبت سالروز ستارخان از سوی محمد فرج پور باسمنجی قرائت شد.در این پیام آمده است.
《نقش ستارخان در یکپارچگی ایران ستودنی است
امروز سالروز ولادت
ستارخان مبارز خستگی ناپذیر ‘در استقرار مشروطه ‘ قانون و آزادى است‌.مطالعه زندگی آن مرد شجاع و آگاه به امور زمان نشان می دهد که چند ویژه گی مهم در زندگی او سراسر موج می‌زد.
اولین ویژه گی’ مردمی بودن ستار خان است.از میان توده های مردم برخاست و در شادی ها’ وغم ایل ‘تبار ‘ قوم و ملت خود سهیم بود.ویژه گی دیگرش شجاعت’مردانگی و تاسی از ائمه اطهارعلیه السلام در مبارزه با ظلم و ستم زمانه اش بود.
ویژه گی مهم دیگرش عشق به ایران و حفظ تمامیت ارضی آن و مبارزه با استبداد داخلی وحضور بیگانه دروطن بود، و بالاخره استقرار نظم و قانون و حکومتی متکی بر مشارکت و آرا و خرد جمعی’
و همین عوامل بود که برای آزادی و سربلندی وطن’جنگید و با جمع زیادی از مجاهدان بشهادت رسید.فتح تهران در دوره اختناق اواخر قاجار کار بزرگ او و همرزمانش بود،
و همین رشادت‌ها و بزرگی منشی ها بود که’مجلس شورای ملی وقت برای ستارخان لقب سردار ملی و برای باقرخان لقب سالار ملی اعطا کرد.یادشان همواره گرامیباد.
در ادامه این مراسم گروه های عاشیقی و موسیقی سنتی آذربایجان به اجرای برنامه های متنوع هنری پرداختند و تعدادی از محققان تاریخ مشروطه در سخنانی به نقش مبارزان و مجاهدان آذربایجانی در پیروزی و تداوم نهضت مشروطه پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});