• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8
ایلنا بررسی می‌کند؛

نمایندگان تبریز در انتخابات ریاست‌جمهوری از چه کسی حمایت می‌کنند

  • کد خبر : 16276
  • 04 خرداد 1400 - 12:45
نمایندگان تبریز در انتخابات ریاست‌جمهوری از چه کسی حمایت می‌کنند
یاز اکو - از شش نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی پنج نفر آنان در تدارک حمایت از برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری هستند و یک نفر از آنها نیز خودش نامزد انتخابات است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از گزارش خبرنگار ایلنا ، انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و در این میان نمایندگان مجلس نیز به دنبال کنشگری سیاسی و نقش آفرینی در این صحنه هستند، موضوع این گزارش فعالیت‌های نمایندگان تبریز در صحنه انتخابات ریاست جمهوری است.

البته فراموش نشود که این گزارش پیش از اعلام نتایج تأیید صلاحیت‌ها نوشته شده و امکان دارد جهت‌گیری و فعالیت افراد بعد از اعلام لیست نهایی کاندیداها متفاوت باشد.

متفکر آزاد و تاج الدینی حامی رئیسی

پس از ثبت نام ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری خبر منتشر شد که روح الله متفکرآزاد، نماینده تبریز جز سه گزینه اصلی ریاست ستاد آیت الله رئیسی است اگر چه  این مسئله از سوی او تکذیب نشد،اما بعدتر نیکزاد به عنوان مسئول هماهنگی ستادهای مردمی معرفی شد اما سابقه کنشگری متفکرآزاد حمایت از آیت الله رئیسی را در انتخابات ۹۶ نشان می دهد، پس می توان نتیجه گرفت که او حامی رئیس قوه قضائیه در انتخابات آتی خواهد بود.

بعد از ثبت نام رئیسی، تاج الدینی نیز جز نمایندگانی بود که به صورت علنی وارد میدان حمایت شد و تصمیم خود را علنی کرد. او در سال ۹۶ نیز گرچه نماینده مجلس نبود اما از حامیان آیت الله رئیسی بود.

تاج الدینی در انتخابات سال ۸۴ از لاریجانی حمایت می کرد اما اکنون بعد از سال ها فاصله معناداری با او دارد.

در جلسه دیروز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیسی، این نماینده تبریز نیز حضور داشت.

فرهنگی ؛ دودل در انتخاب لاریجانی یا رئیسی

تاکنون کنشی از سوی فرهنگی دیگر نماینده تبریز در حمایت از کاندیدای خاص دیده نشده است اما او با توجه به صبغه اصولگرایی خود از یک طرف می تواند به رئیسی متمایل شود و از طرفی دیگر چون سال ها با لاریجانی همکاری داشته می تواند او را برای حمایت انتخاب کند، سکوت فعلی فرهنگی حکایت از یک برزخ انتخابی دارد و روزهای آتی نشان خواهد داد که او از کدام فرد حمایت خواهد کرد.

 بیگی و قمار بر سر احمدی نژاد

اگرچه تأیید یا رد صلاحیت احمدی‌نژاد  هنوز معلوم نیست، اما استاندار دولت احمدی‌نژاد در آذربایجان شرقی و نماینده فعلی تبریز در مجلس، بعد از کلی حمایت از احمدی نژاد مسئول ستاد کشوری او شده است و برخی خبرها حکایت از این دارد که قول معاون اولی را از احمدی نژاد گرفته است.

علیرضا بیگی همچنان در حمایت از تأیید صلاحیت او توییت می کند و به تأیید صلاحیت او امیدوار است.

منادی در رویای ریاست جمهوری لاریجانی

روابط نزدیک علیرضا منادی و لاریجانی برکسی پوشیده نیست و گرچه  رفتاری علنی از او در حمایت از لاریجانی صادر نشده است اما می توان پیش بینی قطعی داشت که از لاریجانی حمایت خواهد کرد، البته در نزدیکی زمان انتخاب و در صورت قطعی شدن پیروزی آیت الله رئیسی در نظر سنجی ها، منادی می تواند جز افرادی باشد که تغییر جهت دهد، منش سیاسی او نیز در موافقت و مخالفت با برجام چنین نشان داده است که تغییر جهت برای او چندان دشوار نخواهد بود.

پزشکیان در برزخ تأیید صلاحیت

مسعود پزشکیان شرایط متفاوتی با ۵ نماینده دیگر دارد، آن ۵ تن در تدارک حمایت هستند اما او کاندیدا شده و منتظر تایید صلاحیت است، به نوعی می توان گفت پزشکیان اکنون در برزخ تایید صلاحیت مانده و رویای پاستور را در سر مرور می کند، او اخیرا با سید حسن خمینی دیداری داشته و گویا سعی دارد حمایت او را ه نفع خود جلب کند.

گویا تا این لحظه هیچ یک از نمایندگان مردم تبریز در مجلس از همکار خود قصد حمایت نداشته و علنا پزشکیان توسط همکاران خود تنها مانده و با بی مهری مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});