• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

جف بزوس مالک جدید جیمز باند و راکی/ غول‌های تکنولوژی در حال تصاحب هالیوود

  • کد خبر : 16692
  • 08 خرداد 1400 - 9:30
جف بزوس مالک جدید جیمز باند و راکی/ غول‌های تکنولوژی در حال تصاحب هالیوود
یاز اکو - هالیوود امروز شاهد نشانه‌ای دیگر بود که نظام استودیوی قرار است جای خودش را به سیطره غول‌های تکنولوژی بر سینما بدهد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از سینمادیلی آمازون اعلام کرد که به قیمت ۸٫۴۵ میلیارد دلار کمپانی MGM را در خود ادغام خواهد کرد، خرید بزرگی برای آمازون که نشان می‌دهد جف بیزوس قصد دارد به طور ویژه در صنعت فیلمسازی و سریال‌سازی حضور داشته باشد.

با این خرید آمازون صاحب دارایی‌های یکی از با سابقه‌ترین استودیوهای هالیوودی شد.

‏MGM که در ۱۹۲۴ از ترکیب سه استودیوی مترو، گلدوین و لویس ب میر ایجاد شد یکی از ۵ استودیو بزرگ هالیوود بودو در دوران اوجش به قدری قدرت داشت که گفته می‌شد، از آسمان‌ها هم بیشتر ستاره دارد و با موزیکال‌هایی مثل «آمریکایی در پاریس» «آواز در باران» سینما را تغییر داد.

اما در دهه‌های اخیر با حضور پررنگ‌ شرکت‌های ارتباطی، نفتی و گروه‌های سرمایه‌گذاری در هالیوود، MGM نتوانست هرگز به قدرت گذشته خود برسد و در سال ۲۰۱۰ اعلام ورشکستی کرد.

آمازون حالا با خرید دارایی‌های این استودیو علاوه بر ورود به حوزه پارک‌های تفریحی MGM، صاحب حقوق تعدادی از مهمترین برندهای این کمپانی شد، از جمله سری فیلم‌های جیمز باند، روبوکاپ، راکی، پلنگ صورتی.

آثار کلاسیکی مثل «بن هور»، «بربادرفته»، «۲۰۰۱ ادیسه فضایی»، «دکتر ژیواگو» و … هم حالا به دارایی‌های آمازون بدل خواهند شد.

به نظر می‌آید بازیکنان جدید هالیوود شرکت‌های مثل اپل، آمازون، گوگل و نتفلیکس باشند، کمپانی‌‌هایی بیشتر تکنولوژیک که به استودیوها به عنوان مراکز تولید محتوا نگاه می‌کنند. و نبرد آن‌ها هم بیشتر در حوزه تکنولوژیک و هزینه‌های سرسام آور برای تولید محتواهای درجه یک (مانند پروژه عظیم ارباب حلقه‌های آمازون) باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});