• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

راه اندازی نخستین سامانه تلفن گویای کشاورزی کشور در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 16702
  • 08 خرداد 1400 - 10:30
راه اندازی نخستین سامانه تلفن گویای کشاورزی کشور در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از راه اندازی آزمایشی سامانه تلفن گویای کشاورزی در استان همزمان با استان‌های اردبیل، فارس و لرستان برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، آیت الله عبادپور، گفت: تمامی بهره برداران حوزه کشاورزی در این چهار استان، می‌توانند جهت مشاوره تلفنی در خصوص مسائل فنی کشاورزی از طریق شماره سراسری ۰۹۶۸۰۰، با استفاده از خط تلفن ثابت و یا تلفن همراه، با متخصصان استان خود تماس حاصل کنند.

وی بیان کرد: در این سامانه تعداد ۳۹ محقق معین در هر استان در قالب ۱۳ گروه تماس (RING GROUP) تعریف شده است که کشاورزان از طریق منوهای خودکار سامانه به کارشناس پهنه خود و یا محققان معین بر اساس سه گروه اصلی به متخصصان موردنظر متصل می‌شوند.

این سه گروه سامل زراعت (زیرگروه‌‍‌های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک)، باغبانی (زیرگروه‌های بذر و رقم، گیاهپزشکی، تغذیه، آبیاری و آب و خاک) و دام و طیور و آبزیان (زیرگروه‌های دام سنگین، دام سبک، طیور، آبزیان، زنبورعسل و کرم ابریشم) است.

وی افزود: در ساعات خارج اداری و روزهای تعطیل، پیام کشاورز ضبط شده و متخصصان استانی می‌توانند از طریق سامانه تلفن گویا، به پیام‌های ضبط شده دسترسی داشته باشند

عبادپور ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این سامانه در آینده نزدیک، تعریف گویش و زبان محلی برای هر استان است. پس از اجرای آزمایشی، به تدریج سایر استان‌های کشور نیز به سامانه متصل خواهند شد.

تمامی مراحل طراحی و اجرای این سامانه به عنوان دستاورد ستاد هوشمندسازی کشاورزی، در مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به انجام رسیده است.

در مرحله بعدی، به زودی امکان ارتباط با متخصصان کشاورزی علاوه بر تماس مستقیم تلفنی، از طریق اپلیکیشن تاک و ارتباط برقراری چت (متنی، صوتی و تصویری، ارسال بسته صوتی و تصویری) برقرار خواهد شد تا امکان ارتباط بهره برداران بخش کشاورزی با متخصصان، به شیوه‌های مختلف برقرار شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});