• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

احداث پناهگاه جدید سگ‌های بلاصاحب به وسعت پنج هکتار

  • کد خبر : 16923
  • 09 خرداد 1400 - 13:45
احداث پناهگاه جدید سگ‌های بلاصاحب به وسعت پنج هکتار
یاز اکو - قائم مقام شهردار تبریز از شناسایی و احداث محل نگهداری سگ های بلاصاحب در زمینی به وسعت پنج هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، رسول موسایی صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز درباره برنامه زنده گیری سگ های بلاصاحب اظهار کرد: شهرداری تبریز محدوده ای پنج هکتاری برای نگهداری سگ های بلاصاحب در نظر گرفته است.

او ادامه داد: این محل قرار است ظرف ۱۵ روز آینده توسط شهرداری منطقه یک تبریز حصارکشی و امکان بهره برداری از آن فراهم شود.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: بر این اساس، سگ ها پس از زنده گیری با داروی بیهوشی در این محل رهاسازی می شوند و برنامه عقیم سازی نیز زیر نظر دامپزشک اتفاق می افتد.

او تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد و شهروندانی که دوستدار حیوانات اند، می توانند مجموعه مدیریت شهری را در نگهداری سگ های بلاصاحب یاری کنند.

قائم مقام شهردار تبریز یادآور شد: هم اکنون نیز شهروندان می توانند از محل جدید نگهداری سگ های بلاصاحب بازدید کنند.

او افزود: معمولا در میان سگهایی که زنده گیری و نگهداری می شود، نژادهای خاصی وجود دارد که می تواند در روستاها و باغ ها به عنوان سگ نگهبان استفاده شود و شهروندان می توانند مسئولیت نگهداری از این سگ ها را بر عهده بگیرند.

موسایی افزود: تمامی مدیران شهری معتقدند حیات حقی است که از طرف خداوند به تمامی حیوانات داده شده و ما نمی‌توانیم آن را سلب کنیم.

مطالبه عمومی برای جمع آوری سگ های بلاصاحب

وی با بیان اینکه جمع آوری سگ های بلاصاحب یک مطالبه عمومی است افزود: علاوه بر وجود ۱۰ها نوع بیماری مشترک بین انسان و سگ، بارها شاهد حمله سگهای بلاصاحب به شهروندان بوده ایم.

او اضافه کرد: موارد متعدد در تماس با سامانه ۱۳۷ عاجزانه از شهرداری خواهش کرده اند که سگهای بلاصاحب را از محیط شهری دور کنیم.

موسایی با اشاره به برنامه ساماندهی سگهای بلاصاحب با همکاری تشکلهای مردم‌نهاد و ورود دستگاههای نظارتی به موضوع قرارداد فی ما بین با مرکز پردیس، افزود: در قرارداد جدید به ازای زنده گیری هر قلاده سگ ۳۰۰ هزارتومان وجه درخواست شده بود که مورد موافقت واقع نشد و در ادامه قرار بر این شد شهرداری خود ساماندهی سگها را بر عهده بگیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});