• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی؛ پیشرو در اجرای طرح های الکترونیکی بیمه سلامت

  • کد خبر : 17387
  • 13 خرداد 1400 - 13:16
استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی؛ پیشرو در اجرای طرح های الکترونیکی بیمه سلامت
یاز اکو- دومین جلسه شورای اطلاع رسانی و هم اندیشی با رسانه های استان با حضور معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مهدی رضایی در این نشست با تاکید بر اینکه اهداف سازمان بیمه سلامت در راستای اجرایی کردن دولت الکترونیک است، گفت: بحث سلامت الکترونیک از چندین سال قبل مورد توجه سازمان بود که با شیوع ویروس کرونا نقش آن پررنگ تر شده است.
وی با اشاره به اینکه با همکاری خوب بخش خصوصی و دولتی، سازمان در پیشبرد اهداف موفق عمل کرده است و بالای ۹۰ درصد موسسات به سیستم ارسال الکترونیکی اسناد و نسخه نویسی الکترونیک متصل شده اند، تاکید کرد: استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از استان های پیشرو در اجرای طرح های الکترونیکی سازمان هستند.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت هزینه ها در بیمه سلامت گفت: همانطور که در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است، در صورت تصویب مجلس نشینان، اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به بخش دارو حذف می شود و در مقابل این یارانه به بیماران نیازمند و گروه هدف پرداخت می شود.
رضایی با اشاره به اجرای طرح های الکترونیکی در سازمان، افزایش سرعت و دقت در انجام فرایندها، کاهش خطاهای پزشکی، اشتباهات و تداخلات دارویی و کاهش گلایه های ناشی از کسورات را از محاسن آن عنوان کرد.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان تاکید کرد: استقرار طرح های سلامت بدون نبود زیرساخت های تبادل الکترونیک میسر نیست با این حال بر اساس تعاملات صورت گرفته به منظور رفاه حال پزشکان تدابیری اندیشیده شده است تا بتوانند به صورت اتوماتیک با هر نرم‌افزاری اطلاعات بیماران را به سامانه ارسال کنند، و امیدواریم در آینده شاهد ارسال الکترونیکی اسناد و نسخ تحت وب باشیم.

راه‌اندازی سرویس های شهروندی در جهت بهبود کیفیت خدمات بیمه ای

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی نیز در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی، راه‌اندازی سرویس های شهروندی را در جهت بهبود کیفیت خدمات بیمه ای عنوان کرد و گفت: با راه اندازی این سرویس بیمه شدگان می توانند با ورود کد ملی و شماره موبایل خود، تمام اطلاعات هویتی و بیمه ای، و نسخه های خود را مشاهده کنند. همچنین امکان تمدید اعتبار دفترچه به صورت غیر حضوری نیز در این سامانه فراهم است.
وحید مجیدی فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۶۶۶ و سامانه شکایت را از دیگر طرح های جالب در حال اجرا در سازمان عنوان کرد که نوعی پل ارتباطی بین مردم و سازمان محسوب می شوند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان حدود چهار هزار و ۱۵۰ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تمامی هزینه های درمانی این افراد توسط سازمان پرداخت می شود.
مجیدی در ادامه به بحث الکترونیکی کردن خدمات اشاره کرد و افزود: از سال ۹۸ طرح نسخه نویسی الکترونیکی را شروع کردیم. استان ما همراه با چهار استان دیگر به عنوان پایلوت برای این طرح انتخاب شده بود، که سازمان بعد از مشاهده نتایج مثبت پروژه این طرح را به صورت کشوری آغاز کرد. هم اکنون تمام خدمات در بخش خصوصی تنها با ارائه کد ملی انجام می شود.

۷۸ میلیارد تومان در سال ۹۹، برای درمان بیماران کرونایی در استان هزینه شده است


وی با اشاره به اینکه طرح ارسال الکترونیکی اسناد بستری نیز در استان در حال انجام است، گفت: این طرح نیز از سال ۹۸ شروع شده است و تا امروز به طور کامل تمامی اسناد بیمارستانی در تمامی بیمارستان های خصوصی و دولتی استان در حال انجام است و با اجرای این طرح بالغ بر سه میلیون و ۴۰۰ برگ کاغذ صرفه‌جویی شده است که تاثیر قابل توجهی در حفظ محیط زیست، منابع آبی و قطع درختان دارد.
مدیر کل بیمه سلامت استان در رابطه با تمهیدات لازم در هنگام افزایش قطعی برق در تابستان در خصوص ارسال الکترونیکی اسناد و نسخ گفت: تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه در استان نداشته ایم و در صورت لزوم به تمام موسسات ابلاغ شده است که می توانند در حین قطعی برق اسناد یا نسخ خود را به صورتی دستی وارد کرده و سپس به صورت آفلاین وارد سامانه کنند.
مجیدی با اشاره به اینکه سال ۹۶، با مراجعه ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به دفاتر و موسسات بیمه سلامت در استان شاهد اوج بار مراجعه طی سال های اخیر بودیم، تشریح کرد: از سال ۹۷ این روند نزولی شده است به طوریکه در سال ۹۹ این میزان به حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی داروهای مورد تائید وزارت بهداشت در خصوص ویروس کرونا تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: در سال گذشته بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی در استان هزینه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});