• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

کشته شدن ۲ خبرنگار جمهوری آذربایجان در قره باغ

  • کد خبر : 17577
  • 14 خرداد 1400 - 21:00
کشته شدن ۲ خبرنگار جمهوری آذربایجان در قره باغ
یاز اکو - فیلمبردار شبکه تلویزیون دولتی " آذ تی وی " و خبرنگار خبرگزاری رسمی " آذرتاج " جمهوری آذربایجان و یک نفر دیگر از نمایندگان رسمی محلی روز جمعه بر اثر انفجار مین در اراضی شهرستان " کلبجر " در قره باغ جان باختند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از وزارت کشور و دادستانی کل جمهوری آذربایجان ” سیراج عباس اف ” فیلمبردار شبکه تلویزیون دولتی ” آذ تی وی ” و ” محرم ابراهیم اف ” خبرنگار خبرگزاری رسمی ” آذرتاج ” که به شهرستان کلبجر اعزام شدند بر اثر برخورد خودروی آنها با مین ضد تانک جان خود را از دست دادند.

در جریان این حادثه همچنین ” عارف علی اف” نماینده فرماندهی منطقه ” سوسوزلوق ” شهرستان کلبجر که خبرنگاران را همراهی می کرد ، جان باخته و چهار نفر دیگر نیز مجروح شدند .

وزارت کشور و دادستانی کل جمهوری آذربایجان در این گزارش ، نیروهای ارمنستان را به نقض کنوانسیون بین المللی ژنو سال ۱۹۴۹ میلادی و مین گذاری سرزمین‌های جمهوری آذربایجان متهم و اضافه کرد : در حال حاضر تحقیقات بیشتر در رابطه با این حادثه ادامه دارد .

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین های خود در قره باغ از جمله شهرستان کلبجر ” که نزدیک به ۳۰ سال تحت اشغال نیروهای ارمنستان قرار گرفته بود ، آزاد کند .

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سهجانبه روسای جمهوری اذربایجان ، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

در حال حاضر یکی از مشکلات عمده دولت باکو در راستای بازسازی سرزمینهای آزاد شده ، پاکسازی این سرزمینها از مین و مهمات منفجر نشده است .

جمهوری اذربایجان ارمنستان را به مین گذاری گسترده این سرزمینها و خودداری از ارایه نقشه اراضی مین گذاری شده، متهم می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});