• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
محسن رضایی:

در همه استان‌ها مدارس تربیت زمامداران ایجاد می‌کنم / وعده رفع تبعیض استانی، جنسیتی و قومی

  • کد خبر : 17624
  • 15 خرداد 1400 - 17:00
در همه استان‌ها مدارس تربیت زمامداران ایجاد می‌کنم / وعده رفع تبعیض استانی، جنسیتی و قومی
یاز اکو - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما دولت جوان است اما این به معنای کنار گذاشتن افراد با تجربه و کارکشته نیست. در همه استان‌ها مدارس تربیت زمامداران درست می‌کنم تا آینده کشور مشکل زمامداران را نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محسن رضایی در برنامه با جوانان شبکه ۳ که به پرسش و پاسخ با جوانان اختصاص داشت با تشریح برنامه‌های خود برای پایان دادن فاصله‌های طبقاتی گفت: ۲۶درصد یارانه‌های پنهان بنزین و گاز به طبقه بالای جامعه می رسد.۳۰درصد جمعیت ۷۰ درصد بیت المال را می‌خورد و به ۵۰ درصد جمعیت، ۳۰ درصد می‌رسد.

وعده رفع تبعیض استانی، جنسیتی و قومی

وی مساله دوم را تبعیض استانی، جنسیتی و قومی عنوان کرد و با تاکید بر رفع آن ادامه داد: ریشه نابرابری در تبعیض است. امضای طلایی را برمی‌دارم، دست مافیای خودرو و قاچاق را باید قطع کنیم وگرنه عدالت برقرار نمی شود. افراد قدرتمندی هستند که ۵ تا رییس جمهور را در جیبشان می‌گذارند یک پا در مجلس، یک پا در دولت دارند، لابی می‌کنند که چه کسی مدیر و وزیر شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از همه اقوام و استان‌ها وزیر و معاون رییس جمهور خواهم داشت. برای مرزنشینان هم برنامه و طرح خیلی خوبی دارم چون مساله مرزنشینان برای توسعه و پیشرفت ایران حیاتی است.

تقویت پژوهشگاه کشاورزی در جهت اصلاح بذر و کشت

رضایی در پاسخ به سوالی درباره بیمه محصولات کشاورزی گفت: کسب و کارهای ایرانی کوچک هستند و نمی‌توانند باهم شراکت کنند برای همین در دولت من موسسات واسطه‌ای تشکیل شده و از بذر گرفته تا قطعات کشاورزی را در بازارهای واقعی می‌فروشند تا هم محصول با قیمت مناسب دست مصرف کننده برسد و هم پول بیشتری نصیب تولید کننده شود.

وی با انتقاد از خرید ارزان گندم داخلی نسبت به گندم خارجی و وارداتی اظهار کرد: قیمت‌های تضمینی را برابر با کشورهای خارجی می‌کنیم و حتی درصدی بیشتر به گندم داخلی پرداخت می کنیم. بیمه محصولات کشاورزی یکی از مشکلات کشاورزان است که همیشه نگران هستند با اتفاقی مانند سیل و خشکسالی چه بر سر محصولشان می‌آید.کشاورزی ما سنتی است و کشاورزان خرد نمی‌توانند اصلاح بذر و کشت داشته باشند از این رو در استان‌های کانون کشاورزی، پژوهشگاه کشاورزی را تقویت می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه از برنامه خود برای تبدیل ایران به هاب غذایی منطقه خبرداد و گفت: یک غفلت این است که صنعت کشاورزی با جای اینکه در وزارت جهاد باشد در صنایع برده شده و صنابع تبدیلی، انبارداری و فراوری در ایران رشد نکرده است.

برگرداندن نشاط و شادابی به جامعه

رضایی با اشاره به برنامه های خود در بخش هنر و فرهنگ گفت: یکی از کارهای جدی ما برگرداندن نشاط و شادابی جامعه است که کانون آن جوانان هستند. با مشاوره های روانشناسی در مهارت زندگی به جوان می‌توان خوشبختی و اعتماد به نفس را تقویت گرد. البته قسمت اصلی کار ، اشتغال جوان است نمی‌شود جوان صبح تا شب خیابان را گز کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، میزان خودکشی جوانان در برخی استان‌ها بالا رفته و دولت ما به عنوان ضرورت مهم جامعه روی مسایل شادی آفرین و سرزندگی وقت خواهد گذاشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جوان را باید باور و به او اعتماد کرد، اضافه کرد: جوان باید خطا کند و باید به جوان کار بزرگی داد چون معتقدم سلیمانی و باکری الان در میان جوانان ما هستند. مهمترین کاری که در دوران جنگ کردم این بود نقاب از روی گمنامی جوانان کشور برداشتم و اینها الان در جامعه ما هستند.

قرار نیست دولت‌ها معجزه کنند

رضایی در بخش دیگری از این جلسه درباره افزایش نرخ ارزهای خارجی و تاثیر آن روی سفره مردم، گفت: نرخ ارز باید تثبیت شود ۵۰ سال است پول ما نسبت به ارزهای خارجی رو به کاهش است. با روی کار آمدن هر دولتی، نرخ ارز در کشور دو برابر می‌شود و در این دولت سقوط وحشتناکی را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه برابری نرخ ارز با پول ملی را تثبیت می‌کند، ادامه داد: مشکل دولت ما این است که دست در خزانه بانک مرکزی می‌کند و ۱۸ میلیارد دلار از خزانه برمی‌دارد و با این کار، ثبات مزلزل می‌شود. سیاست ارزی و ارزش پول ملی را به تولید وصل می‌کنیم. قوی شدن پول با برابری آن، دو موضوع جداگانه است پولی که در صرافی‌ها معتبر است به آن پول قوی می‌گویند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود برای مقابله با آلودگی هوا گفت: قرار نیست دولت‌ها معجزه کنند. در برخی استان‌ها مانند البرز مترو پیشرفت نکرده است. این در حالی است که برقی کردن حمل و نقل عمومی هم در مصرف بنزین صرفه جوبی و شهر را پاک می‌کند و بسیاری از آلودگی ها را از بین می برد. در مپنا اتومبیل های برقی خوبی تولید شد که وارد بازار می شود و می تواند آلودگی هوا را کم کند.

تقویت تیم‌های دانش بنیان و استارتاپی

وی در ادامه در خصوص برنامه خود برای اشتغال پایدار در کشور اظهار کرد: تیم‌های دانش بنیان و استارتاپی را تقویت می کنیم. رسیدن به اوج به سادگی امکان پذیر نیست لازمه آن کار خرد و دانش‌بنیان است.

رضایی با بیان اینکه نوآوری در نسل سوم و چهارم بالا است، گفت: مرکز نوآوری را به سازمان تبدیل می کنیم و مراکز رشد و اندیشکده‌ای را به این سازمان که الان معاونت علمی رییس جمهور است وصل و این استعدادها را بارور می‌کنیم . علاوه بر این سد دست و پاگیر اداری را از بین می بریم و خودمان به دنبال جوانان خلاق می رویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح برنامه‌اش برای رفع مشکل ازدواج گفت: بنیادهایی برای تقویت خانواده در ۵ سال اول زندگی به وجود بیاوریم و از ایجاد موسسات اینچنین حمایت می‌کنیم‌ برای جوانان پول کمی صرف نمی شود اما ۳۰ دستگاه متولی جوانان است پولی که خرج پرسنل ۳۰ دستگاه می شود را آزاد کنیم و به جوانان برمی گردد.

ظرف ۶ ماه کارهای پژوهشی دولت را به جوانان می سپارم

وی افزود: جوانان اگر مهارت داشته باشند کار هست مدارک تحصیلی زیاد دارند کار نیست. قول می دهم ۱۵۰ هزار جوان با تحصیلات فوق لیسانس و ۶ هزار دکترا را در سایت جمع بندی و فارغ التحصیلان را گروه بندی می کنم و کارهای پژوهشی دولت را به جوانان می سپارم و به آنان هزینه می‌پردازیم و ظرف ۶ ماه از دولتم این کار را انجام می‌دهم.

رضایی در پاسخ به جوان قمی درباره احداث فرودگاه در این استان گفت: برادران ارتش نزدیک قم یک باند دارند که آن را دو منظوره می کنیم تا هم مصرف نظامی و هم مسافری داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ورزش همگانی در کشور ضعیف است، ادامه داد: ۵۶ درصد جامعه کم تحرک هستند که در بانوان ۶۴ درصد است. ۸۲ درصد مرگ ومیرهای غیرواگیر به دلیل کم تحرکی است یک سوم مردم ایران فشارخون بالا دارند و ۳۵ درصد مردم ایران دارای چاقی و اضافه وزن هستند . ۲۳ درصد با مشکلات اخلال روحی روانی از جمله افسردگی روبرو هستند و من برای این کار سرمایه گذاری خواهم کرد و ما دولت پرتحرک خواهیم داشت.

رضایی اضافه کرد: دولت ما دولت جوان است اما این به معنای کنار گذاشتن افراد با تجربه و کارکشته نیست. در همه استان‌ها مدارس تربیت زمامداران درست می‌کنم تا آینده کشور مشکل زمامداران را نداشته باشد. تحربه سیاسی دفاعی امنیتی دارم و اقتصاددان هستم پس دولت سیاسی دفاعی اقتصادی و امنیتی را تشکیل خواهم داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});