• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

مهرعلیزاده: احیای دریاچه ارومیه با جدیت پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 18554
  • 24 خرداد 1400 - 9:15
مهرعلیزاده: احیای دریاچه ارومیه با جدیت پیگیری می‌شود
یاز اکو - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کار ستاد احیای دریاچه ارومیه تمام نشده است و در دولت من با شدت و قوت هر چه تمام تر احیای نگین آبی آذربایجان پیگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محسن مهرعلیزاده در بازدید از دریاچه ارومیه افزود: ریزگردهای شور دریاچه ارومیه تا استان البرز هم می تواند منتقل شود و حتی کل منطقه شمالغرب و تا مرکز کشور را تحت تاثیر قرار دهد و از بین ببرد و این مختص ارومیه و تبریز نیست.

وی اضافه کرد: هم اکنون برای احیای دریاچه ارومیه فرصت کار نرم افزاری است و باید با دقت های لازم و دریافت تجربیات کشورهای مختلف و با کار فرهنگی در منطقه برای بهتر استفاده کردن آب تلاش شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وضعیت بد کنونی خاص دریاچه ارومیه نیست و در جاهای دیگر همچون تالاب گاو خونی و زاینده رود نیز شاهد کم آبی هستیم که نتیجه کم توجهی بوده است .

وی از دریاچه ارومیه به عنوان چشم آذربایجان نام برد و افزود:  اقداماتی برای احیای این دریاچه انجام شده اما کافی نبوده و این عامل در کنار خشکسالی های اخیر وضعیت را بحرانی کرده است.

مهرعلیزاده گفت: در دولت من کلنگ هیچ سدی در این منطقه به زمین زده نخواهد شد تا آب به پیکره دریاچه ارومیه برسد چون در صورت خشک شدن این دریاچه تمام استانهای شمال غرب تا البرز تحت تاثیر ریزگردهای نمکی قرار می‌گیرند.

وی، کار فرهنگی برای احیای دریاچه ارومیه را مهم دانست و اضافه کرد:  در کنار کار فرهنگی باید به سمت کشاورزی مدرن با آبیاری نوین، کشت گلخانه ای و اصلاح الگوهای کشت برویم تا هم کشاورزی داشته باشیم و نیز آب را کم مصرف کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: از تجربیات ستاد احیای دریاچه ارومیه به شکل بهتر و با برنامه ریزی مناسب تر در دولت من هم برای این نگین آبی آذربایجان و هم سایر تالاب ها و رودخانه ها و دریاچه های کشور استفاده می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});