• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

الهام علی اف و اردوغان بیانیه شوشا را امضا کردند

  • کد خبر : 18831
  • 26 خرداد 1400 - 8:00
الهام علی اف و اردوغان بیانیه شوشا را امضا کردند
یاز اکو - بیانیه شوشا در مورد تحکیم روابط بین دو کشور آذربایجان و ترکیه همچنین توجه ویژه به ارتقا فعالیت های هماهنگ و مشترک در زمینه های سیاسی، نظامی و امنیتی از نظر منافع مشترک ملی می پردازد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پرتال قاینار اینفو براساس این بیانیه در صورت تهدید یا تجاوز از جانب هر شخص ثالث علیه استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی، مصونیت ناپذیری یا امنیت مرزهای شناخته شده بین المللی هر یک از طرفین، رایزنی های مشترکی برای از بین بردن این تهدید یا تجاوز انجام خواهد شد. اقدامات ابتکاری مطابق با اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، ارائه کمک های لازم به یکدیگر، سازماندهی فعالیت های هماهنگ و فرماندهی نیروهای مسلح مطابق با منشور سازمان ملل متحد انجام خواهد گرفت.
در بیانیه موسم به شوشا تلاش مشترک برای تغییر شکل و نوسازی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان مطابق با الزامات مدرن، اجرای اقدامات با هدف تقویت توانایی های دفاعی و امنیت نظامی، افزایش ظرفیت مشترک نیروهای مسلح دو کشور، همکاری نزدیک در مدیریت مدرن سلاح و مهمات تأکید بر عملکرد منسجم ساختارها و نهادهای ذی صلاح شده است.
ضمنا در این بیانیه تاکید بر برگزاری جلسات مشترک منظم شورای امنیت دو کشور در مورد مسائل امنیت ملی شده است که در آن موضوعات امنیتی منطقه ای و بین المللی تأثیرگذار بر منافع ملی مورد بحث قرار می گیرد.
لازم به ذکر است آذربایجان و ترکیه امروز بیانیه شوشا را در ادامه روابط دوجانبه در شهر شوشا را امضا کردند. این سند توسط رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امضا گردید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});