• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

تخصیص حدود ۶ هزار پروژه به متقاضیان اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 18932
  • 26 خرداد 1400 - 13:15
تخصیص حدود ۶ هزار پروژه به متقاضیان اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵ هزار و ۹۸۹ پروژه به متقاضیان تایید نهایی‌شده طرح اقدام ملی مسکن در استان تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ابوالقاسم سلطانی روز چهارشنبه با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۳۹۶ متقاضی استفاده از این طرح در استان ثبت نام کرده بودند، افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۴۸۱ متقاضی واجد شرایط بررسی برای استفاده از طرح اقدام ملی مسکن بودند که درخواست هشت هزار و ۸۷۲ متقاضی استان تایید نهایی شده است.

وی اظهار کرد: از بین متقاضیان تایید نهایی شده هفت هزار و ۴۰۲ متقاضی در بانک های عامل حساب افتتاح کرده و ۶ هزار و ۶۲۲ نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را سه هزار و ۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده ۲ هزار و ۴۶۶ متقاضی توسط اداره کل راه و شهرسازی، ۵۵۰ متقاضی توسط بنیاد مسکن، چهار هزار و ۵۸۳ متقاضی از شهر جدید سهند و یک هزار و ۲۷۳ متقاضی از آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند.

در آذرشهر پروژه ملی مسکن تمام شده و آماده واگذاری است

سلطانی با بیان اینکه هفت هزار و ۷۲۸ واحد پروژه برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان تخصیص یافته است، ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۷۱۸ واحد پروژه در تبریز، ۴۰۰ واحد در مراغه، ۴۰۰ واحد در مرند، ۱۱۰ واحد در اهر، ۲ هزار واحد در شبستر و ۱۰۰ واحد در آذرشهر اجرا می شود.

وی میزان پیشرفت این پروژه ها را از ۲ تا ۲۵ درصد اعلام و یادآوری کرد: در آذرشهر پروژه ملی مسکن تمام شده و آماده واگذاری برای اسکان متقاضیان است.

سلطانی با بیان اینکه سهیمه استان از اجرای این طرح احداث ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد مسکونی است، افزود: از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد سهمیه شهر جدید سهند، ۱۰ هزار و ۶۹۹ واحد سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن، چهار هزار و ۸۴۰ واحد سهمیه بنیاد مسکن و هفت هزار و ۶۹۲ واحد سهمیه از محل بازآفرینی شهری است.  

بر اساس این گزارش،  آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می شود.

داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون از شرایط ثبت نام در این طرح است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18932

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});