• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

قیمت اوراق مسکن افزایش یافت

  • کد خبر : 19434
  • 30 خرداد 1400 - 10:45
قیمت اوراق مسکن افزایش یافت
یاز اکو - درحالی که در اوایل ماه جاری متاهل‌های تهرانی برای تهیه اوراق مسکن باید ۲۶ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان پرداخت می‌کردند، این نرخ‌ اکنون افزایش یافته و به بیش از ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیرماه سال ۱۳۹۸ با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان، در مردادماه با قیمت ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریورماه ۱۳۹۸ نیز با قیمت ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت اوراق مهرماه سال ۱۳۹۸ نیز ۶۰ هزار و ۴۰۰ و قیمت اراق آبان و آذر نیز هرکدام ۶۱ هزار تومان بوده و همچنین هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ماه و بهمن‌ماه همان سال با قیمت ۶۰ هزار تومان و در اسفندماه نیز با قیمت ۶۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

قیمت تسه از فروردین‌ماه تا اسفندماه سال ۱۳۹۹

همچنین برای سال ۱۳۹۹ تسه فروردین‌ماه ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان، تسه اردیبهشت‌ماه ۶۱ هزار تومان و تسه خردادماه ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیرماه سال گذشته با قیمت ۶۰ هزار تومان، در مردادماه ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان و در شهریورماه ۶۱ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در مهرماه، آبان‌ماه و آذرماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب ۶۱ هزار تومان و ۶۰ هزار تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ماه سال گذشته با قیمت ۶۰هزار تومان، در بهمن‌ماه با قیمت ۶۱ هزار تومان و در اسفندماه با قیمت ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود که این گزارش نیز براساس قیمت اسفندماه سال گذشته نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

براین اساس، با توجه به این‌که مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰ میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۶۰ هزار تومانی، ۱۲ میلیون تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق به مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری کنند مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۶ میلیون و ۸۰۰هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰ میلیون توان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۴ میلیون تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۸۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند در مجموع باید ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۸۰ میلیون تومان رسیده است که برای آن باید ۱۶۰ برگه خریداری شود که هزینه آن ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰ برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19434

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});