• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

کاهش عمر مفید ساختمان از ۳۲ سال به ۲۶ سال

  • کد خبر : 19437
  • 30 خرداد 1400 - 11:00
کاهش عمر مفید ساختمان از ۳۲ سال به ۲۶ سال
یاز اکو - مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان این‌که ضعف نظارت عمر مفید ساختمان‌ها در ایران را کاهش داد، گفت:باید به‌گونه‌ای ساختمان بسازیم که نیازی به بازسازی مجدد نباشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، مجید کیانپور با بیان این‌که ظرفیت خوبی برای ساخت ساختمان و واحدهای مسکونی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در زمان رونق به‌طور متوسط ۷۵۰ هزار ساختمان توسط بخش خصوصی در کشور ساخته می شد و در زمان کم رونق بودن حدود ۴۰۰ هزار پروانه ساختمان در کشور صادر شده است.

وی با بیان این‌که ساخت‌و ساز علاوه بر رونق اقتصادی می تواند موتور پیشران اقتصاد باشد، ادامه داد:‌ بازار مسکن دارای حجم بالایی از منابع مالی است و باید برای جلوگیری از هدر رفت این منابع مالی ،برنامه‌ریزی کرد و با این گردش مالی در بخش ساختمان بتوان عمر مفید و کیفیت احداث ساختمان‌های کشور را افزایش داد.

کاهش عمر مفید ساختمان از ۳۲ به ۲۶ سال

وی با اشاره به پیشرفت‎های صورت گرفته در کشور و فناوری‌های نوین ساختمان سازی و به کارگیری استانداردهای روز دنیا ،هم اکنون عمر مفید ساختمان در کشور از حدود ۳۲ سال به ۲۶ سال کاهش یافته است تصریح کرد: متاسفانه در کنترل کیفی، استاندارد سازی مصالح، روش‌های اجرای سازه و ساختمان یا نحوه طراحی ساختمان و نظارت ، شاهد اشکالاتی در کشور هستیم که با توجه مشکلات در این صنعت، عمر مفید واحدهای ساختمانی در کشور کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه برای رفع این مشکل در کشور نیاز به توانمند سازی و تلاش مضاعف جامعه مهندسی در کشور است افزود: ظرفیت افزایش دانش مهندسی در کشور وجود دارد و باید به این ظرفیت سمت و سوی مناسب داد.

نظارت بر ساخت‌وسازها اشکال دارد

کیانپور با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار مهندس با پتانسیل در کشور وجود دارد تاکید کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توانمندی و تخصصی که در اختیار دارد آمادگی در اختیار قراردادن دانش و برگزاری دوره‎های تخصصی برای باز آموزی مهندسین و افرادی که تازه وارد صنعت ساختمان سازی می شود را دارد تا از طریق این دوره‎های آموزشی بتوانیم در جهت کنترل کیفی ساختمان قدم‌های خوبی را برداریم تا از هزینه‌هایی که در بخش ساختمان سازی می شود به خوبی بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه منابع مالی شخصی که در این ساختمان‌ها هزینه می شود در اصل منابع مالی و ثروت کشور است گفت: باید به گونه‌ای ساختمان بسازیم که نیاز به بازسازی مجدد نداشته باشد و یکبار برای همیشه ساختمانی خوب و مطابق با استانداردهای جهانی بسازیم که دانش فنی به کار گرفته شده موجب افزایش طول عمر واحد ساختمانی و کیفیت ساخت و ساز شود.

توانایی افزایش عمر مفید ساختمان به ۵۰ سال

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: با تفاهم نامه‌ای که میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام مهندسی به امضاء رسیده است و این آزمایشگاه آمادگی دارد با ارتقاء کیفی ساختمان‎ها ، اجرای Q.C و Q.A را در فرآیند ساختمان سازی نیز به اجرا در آوریم و اجرای آن توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می تواند طول عمرمفید ساختمان‌های کشور به دو برابر افزایش داده و به ۵۰ سال نزدیک نماید و ضمن کاهش هزینه ساختمان سازی، بتوانیم این منابع مالی اندوخته شده را در زمینه توسعه آبادانی کشور به کار بگیریم.

کیانپور با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت با بیش از ۶۵ سال قرمت و سابقه در بخش های کنترل کیفی، در توسعه عمرانی کشور بالاخص پروژه‎های بین‌المللی، ملی و استانی فعال بوده و نقش بسزایی در کنترل کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی در کشور داشته است.

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیش از ۵ هزار نیروی متخصص به صورت مستقیم و ۱۰ هزار نیروی متخصص غیر مستقیم به عنوان یک شبکه آزمایشگاهی بزرگ و معتبر در کشور مطرح است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});