• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
8

هشدار درباره بیماری کشنده تب کریمه و کنگو

  • کد خبر : 19900
  • 02 تیر 1400 - 17:00
هشدار درباره بیماری کشنده تب کریمه و کنگو
یاز اکو - مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، از مردم استان خواست تا از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و با رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، امیرحسین بهداد اذعان داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش فعالیت کنه هیالوما که ناقل ویروس بیماری تب کریمه کنگو می باشد، لازم است دامداران نسبت به سم پاشی جایگاه های نگهداری دام و بدن دامها اقدام نمایند و به هیچ وجه کنه ها را با دست از روی بدن دام جدا و یا له نکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه تماس انسان با خون و بافتهای آلوده دام می تواند باعث انتقال ویروس شود، لذا لازم است گوشت و آلایش دامی خریداری شده را پیش از مصرف به ترتیب حداقل به مدت ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری نمایند.

بهداد گفت: اداره کل دامپزشکی استان طی سالهای اخیر توانسته با استقرار سیستم پیش سرد در تمامی کشتارگاه های دام استان، مخاطرات ناشی از این بیماری را به صفر برساند به طوری که خوشبختانه طی سالیان اخیر موردی از این بیماری در استان ما گزارش نشده است چرا که گوشتهای تولید شده تحت نظارت دامپزشکی که دارای مهر دامپزشکی هستند سالم و عاری از عامل ایجاد کننده این بیماری می باشند، لذا به هم استانی های عزیز توصیه می شود گوشت قرمز مورد نیاز خود را حتما از مراکز عرضه معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین اظهار داشت: چنانچه فردی با دام سروکار دارد هنگام کار از وسایل محافظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، چکمه و لباس کار مناسب و عینک استفاده نماید و بعد از انجام کار روزانه دست ها، وسایل و البسه کار را شستشو و ضدعفونی نماید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=19900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});