• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

دستیابی به دانش ساخت سامانه تست غیرمخرب سرجوش‌های الکتروفیوژن در تبریز

  • کد خبر : 20695
  • 09 تیر 1400 - 11:45
دستیابی به دانش ساخت سامانه تست غیرمخرب سرجوش‌های الکتروفیوژن در تبریز
یاز اکو - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: این شرکت به دانش فنی طراحی و ساخت سامانه تست غیرمخرب سرجوش‌های الکتروفیوژن لوله‌های پلی اتیلنی دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدرضا رهنمای توحیدی روز چهارشنبه افزود: دستیابی به این دانش همگام با تکنولوژی روز دنیا، یکی از دستاوردهای مهم این شرکت بوده که از طریق پروژه پژوهشی و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند محقق شده است.

وی با اشاره به مزیت های اختراع مذکور در صنعت گاز کشور اظهار کرد: با توجه به استفاده گسترده از لوله های پلی اتیلنی در پروژه های گازرسانی به دلیل استحکام بالا و سهولت، بکارگیری روشی برای ارزیابی کیفیت سرجوش های الکتروفیوژن لوله ها ضروری بود که با ساخت این دستگاه و توسعه و تکمیل آن، امکان آزمایش تمام سرجوش ها در حین اجرای پروژه های گازرسانی از طریق غیر مخرب فراهم شده است.

توحیدی افزود: دستگاه مذکور با طبقه بندی بین المللی G۱S ۸۷/۱۳; G۰۱N ۰۴/۲۹ ثبت اختراع شده و این شرکت با تعریف پروژه جدید در حال توسعه، تکمیل و بهبود عملکرد نمونه اولیه (Proto Type) دستگاه و ایجاد قابلیت های جدید در آن برای تبدیل به یک نمونه صنعتی با قابلیت بکارگیری عملیاتی می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی همچنین گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۳ به عنوان  قطب پژوهشی “طراحی و ساخت تجهیزات گازرسانی”، در سطح شرکت ملی گاز ایران فعالیت کرده و تاکنون دستاوردهای متعددی در این خصوص داشته است.

توحیدی با اشاره به اهداف پژوهشی شرکت در تولید تجهیزات گاز، اظهار کرد: حمایت از تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان،  کسب دانش فنی و بومی سازی تجهیزات وارداتی، ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات جدید متناسب با نیازهای بومی صنعت گاز کشور و تغییر در طراحی تجهیزات موجود برای بهینه سازی عملکرد از مهم ترین اهداف شرکت به عنوان قطب پژوهشی می باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20695

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});