• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

شهرک ویلایی در ورزقان ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 20791
  • 10 تیر 1400 - 10:15
شهرک ویلایی در ورزقان ایجاد می‌شود
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به سبک زندگی جدید شهروندان و پاسخ قانونی به نیازهای این نوع زندگی، گفت: شهرک تفریحی، گردشگری و اقامتی با مجوز قانونی جهت ساخت ویلا در نزدیکی ورزقان ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی در کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی و محیط زیست استان افزود: براساس قانون جدید شهرک ها، ویلاسازی برای پاسخ به درخواست شهروندان با توجه به تغییر سبک زندگی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه مجری این طرح شرکت عمران شهر جدید سهند می باشد، گفت: پیش از این با ساخت ویلا منفعلانه برخورد می شد و به همین علت ویلاهای قدیمی مجوز ندارند ولی براساس قانون جدید امکان ساخت ویلا در موقعیت هایی که مورد مطاله و امکان سنجی شده ایجاد می شود.

رحمتی گفت: قانون با این شرط حداقل ۵۰۰ واحد و حداکثر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بدون تراکم،  ویلاسازی را مجاز دانسته است.

وی با اشاره به اینکه نام شهرک ها باید دارای معنی، بومی و محلی باشد،  اظهار کرد: همچنین شهرک دیگری نیز در کنار اتوبان تبریز- سهند جهت ویلاسازی در حال مطالعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص طرح جامع شهرستان میانه نیز گفت: این طرح یک طرح خاص بوده که برخلاف سایر طرح ها در آن پیش بینی توسعه به صورت ۲ دوره ۱۰ ساله انجام شده و توسعه در شمال شهر پیش بینی شده و تا به امروز این توسعه به صورت کامل تحقق نیافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});