• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

محرومیت؛ سهم مردم ورزقان از معادن غنی مس

  • کد خبر : 20943
  • 11 تیر 1400 - 20:00
محرومیت؛ سهم مردم ورزقان از معادن غنی مس
یاز اکو - فرماندار ورزقان، بیکاری را یکی از مشکلات و معضلات پیش روی جوانان برشمرد و اهتمام مدیریت ارشد شهرستان برای اصلاح روند معرفی به کار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمدباقر خانی فرماندار شهرستان ورزقان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ورزقان با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف حجاب و هفته ازدواج از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه، اظهار داشت: دستگاه‌های متولی به منظور گرامیداشت این ایام باید برنامه‌های مناسب برنامه‌ریزی و اجرا نمایند.

وی با اشاره به افزایش میزان طلاق در شهرستان در سال گذشته بیکاری را یکی از دلایل اصلی این پدیده شوم دانست و خاطر نشان کرد: شهرستان ورزقان به لحاظ برخورداری از مواهب الهی جزو شهرستان‌های برخوردار است ولی متاسفانه آنگونه که باید مردم از این مواهب بهره‌مند نشده‌اند.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به وجود معادن متعدد در شهرستان از جمله مس سونگون، یادآور شد: متاسفانه به جهت حواشی موجود در شهرستان قریب به اتفاق افراد جویای کار خواهان اشتغال در معدن مس‌سونگون هستند که برای این منظور نیز دچار حواشی و روندهای غلط معرفی به به‌کار می‌شوند.

اصلاح روند معرفی به اشتغال در معادن ورزقان

فرماندار شهرستان ورزقان افزود: طی ماه‌های اخیر با هماهنگی و همراهی اعضای کمیسیون کارگری شهرستان تلاش‌هایی را برای اصلاح روند معرفی به اشتغال در معادن به کار گرفته است تا با اصلاح روند موجود افراد از همه طیف‌ها فرصت اشتغال در معادن را داشته باشند.

خانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: معدن هیچ‌گاه ضامن اشتغال پایدار برای افراد نیست بلکه برای ایجاد اشتغال پایدار باید از دیگر ظرفیت‌های شهرستان در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دامپروری، کشت گیاهان دارویی و سایر زمینه‌ها بهره‌گرفت تا فرصت‌های شغلی پایدار برای مردم شهرستان فراهم شود.

وی با اشاره به انجام مطالعات اجرای دو پروژه مهم ایجاد شهرک گلخانه‌ای و شهرک شیلاتی در بخش خاروانا با استفاده از ظرفیت سد حاجیلر چای بیان داشت: اجرای هر هکتار گلخانه به روش هیدروپونیک در اراضی بخش خاروانا و با پمپاژ آب سد حاجیلر نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است و انتظار می‌رود با این سرمایه‌گذاری کلان در آینده نزدیک شاهد هزاران فرصت شغلی پایدار و تولید ثروت در شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});