• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

آزمایش کرونای مسافران پروازهای خارجی اجباری است

  • کد خبر : 21004
  • 12 تیر 1400 - 12:00
آزمایش کرونای مسافران پروازهای خارجی اجباری است
یاز اکو - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: آزمایش کرونای مسافران پروازهای خارجی به لحاظ جلوگیری از انتقال این بیماری اجباری است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین آذری روز شنبه اظهار کرد: با آزمایش پی. سی. آر تمام مسافران پروازهای خارجی این خطوط پروازی با ظرفیت کامل پرواز خود را انجام می دهند و نیازی به فاصله گذاری اجتماعی نیست.

وی افزود: در پروازهای داخلی نیز برای رعایت دقیق پروتکل ها، هواپیماها با ۶۰ درصد ظرفیت مسافر جا به جا می کنند تا فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، البته سال گذشته تعداد مسافران خطوط هوایی ۵۰درصد کاهش داشت که موجب کاهش درآمد فرودگاه ها شد.

آذری ادامه داد:در سال ۱۳۹۸ فرودگاه تبریز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر جا به جا کرد که این رقم در سال ۱۳۹۹ به حدود نصف کاهش یافت.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی همچنین در خصوص سایر اقدامات بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا خاطر نشان کرد: همکاری هلال احمر و نصب دوربین های حرارت سنج در فرودگاه ها از دیگر اقدامات پیشگیرانه مقابل ویروس کووید ۱۹ است.

آغاز مناقصه ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی تبریز

آذری همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی فرودگاه تبریز، بیان کرد: سال گذشته ترمینال جدید این فرودگاه به مناقصه رفت اما به علت کرونا و مسایل مالی باطل شد؛ امسال مناقصه ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی تبریز با مساحت ۱۸ هزار تا ۲۰ هزار مترمربع آغاز می‌شود تا کیفیت فرودگاه و رفاه و آسایش مسافران افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در دوره کرونا تعداد مسافران سفرهای هوایی فرودگاه تبریز کاهش داشت، اضافه کرد: در این مدت پروازهای داخلی با ۶۰ درصد ظرفیت و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام شد البته اکنون ۷۰ تا ۷۵ درصد کمیت مسافران این فرودگاه جبران شده است.

آذری ادامه داد: سال گذشته با وجود کرونا و کاهش ۸۰ درصدی درآمد فرودگاه‌های کشور، طرح‌های نیمه‌تمام فرودگاه بین‌المللی تبریز شامل اپرون و «تاکسی وی» افتتاح شد که ظرفیت پارک هواپیما را ۲ برابر کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});