• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از ۷۸ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 21061
  • 12 تیر 1400 - 21:00
اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش از ۷۸ هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی
یاز اکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در ۷۸ هزار و ۴۴۰ هکتار از اراضی استان طی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اکبر فتحی با اشاره به اقدامات انجام گرفته این سازمان در حوزه اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار طی سال‌های گذشته، اظهار کرد: طی شش سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار و ۳۲۸ هکتار از اراضی خرده مالکی استان با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشارشده‌اند.

وی با اشاره به لوله گذاری ۲۸۵ کیلومتر از پایاب چاه‌های استان، افزود: در ۱۲ هزار و ۱۹۷ هکتار از اراضی حوضه دریاچه ارومیه نیز طی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی در خصوص پروژه‌های شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در پایاب سدهای استان در طول چهار سال گذشته، گفت: از سال ۹۶ تا ۹۹ در مساحت ۱۶ هزار هکتار، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان اجرا شده که این میزان برای اراضی حوضه دریاچه ارومیه، ۳۸۱۱ هکتار و تخصیص اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی بوده است.

فتحی ادامه داد: در طی این مدت هم‌چنین در مجموع ۱۳۳ کیلومتر از اراضی استان، کانال‌های آبیاری عمومی با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان بهسازی شده که این میزان در اراضی حوضه دریاچه ارومیه بالغ بر ۷۸ کیلومتر و تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی بوده است.

وی با اشاره به لایروبی و مرمت ۲۵۱ رشته قنات استان طی چهار سال گذشته، اظهار کرد: این اقدام با تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومان انجام گرفته است. تعداد ۱۵۰ رشته قنات نیز در حوضه دریاچه ارومیه لایروبی و مرمت شده که اعتبار اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۹ میلیارد تومان است.

وی در خاتمه با اشاره به این‌که در طول سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به میزان ۳۱۰ کیلومتر جاده در بین مزارع استان احداث شده است، گفت: به میزان ۱۸۴ کیلومتر پروژه احداث مسیر و جاده نیز در بین مزارع حوضه دریاچه ارومیه با تامین اعتبار ۴.۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});