• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

پرداخت وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به برخی بیماران کلیوی

  • کد خبر : 21123
  • 13 تیر 1400 - 12:45
پرداخت وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به برخی بیماران کلیوی
یاز اکو - مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران گفت: برای حمایت از بیماران کلیوی با تعامل وزارت بهداشت، بین پنج تا ۵۰ میلیون تومان وام به بیماران دهک‌های یک تا چهار تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، اعظم پناهی‌مهر اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کلیوی در کشور زیر پوشش این انجمن قرار دارند که در سال گذشته برای ۶۰۰ نفر عمل پیوند کلیه انجام شد.

وی افزود: هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بیمارستان‌های کشور عمل‌های پیوند کلیه به‌ویژه در برخی از استان‌ها کاهش یافته؛ اما انجمن بیماران کلیوی در حال آسیب‌شناسی و تسهیل‌گری انجام عمل پیوند کلیه برای جامعه هدف است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران بیان کرد: ویروس کرونا برای بیماران کلیوی دو برابر دیگر افراد سالم مشکلات ایجاد کرد و با توجه به اینکه بیماران دیالیزی هفته‌ای سه بار باید وارد مراکز درمانی شوند، در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشتند که با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا برای این گروه از بیماران خاص آغاز شد و در دست اجرا است.

پناهی‌مهر ادامه داد: در بخش تأمین داروی موردنیاز بیماران کلیوی برای مدتی نوسان و مشکلاتی وجود داشت؛ اما در زمان حاضر وضع بهتر شده است؛ هرچند هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که باید برطرف شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی بعد از پیوند نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، مهم‌ترین دغدغه انجمن در زمان حاضر روان‌سازی عمل پیوند کلیه است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران اضافه کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، انجمنی مردم‌نهاد بدون هیچ بودجه دولتی است و تمام خدمات آن با کمک خیران و نیک‌اندیشان انجام می‌شود.

انجمن حمایت از بیماران کلیوی تنها متولی پیوند زنده در ایران

پناهی‌مهر تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ۴۰ سال سابقه به‌عنوان تنها متولی پیوند زنده در ایران است که در حوزه‌های متفاوت خدماتی، معیشتی، درمانی، دارویی، ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند و در تعامل مستقیم با بیمار نقش تسهیل‌گری دارد.

وی اظهار کرد: برای حمایت از بیماران کلیوی با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین پنج تا ۵۰ میلیون تومان وام برای بیماران دهک‌های یک تا چهار تعلق گرفت و هر استان بسته به بودجه و تعاملی که با بانک‌ها دارند، وام‌های قرض‌الحسنه به این افراد پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران افزود: هرچند اهدای کلیه از خانواده و خویشاوندان امری زیباتر است؛ اما هدف اصلی انجمن بیماران کلیوی، اهدای عضو از مرگ مغزی است که این فرهنگ ایثار باید بین مردم ترویج شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});