• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

بودجه دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی ۲۵ درصد افزایش یافته است

  • کد خبر : 22231
  • 22 تیر 1400 - 13:15
بودجه دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی ۲۵ درصد افزایش یافته است
یاز اکو - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه دهیاری‌های استان طی سال جاری ۲۵ درصدی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، تقی کرمی در آئین تجلیل از دهیاران نمونه هشترود اظهار داشت: دولت از سال ۹۲ تاکنون هزار و ۱۱۱ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان به دهیاران استان کمک مالی کرده است.

وی به یکی از مصادیق توجه دولت به مناطق روستایی اشاره و اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۵۴ میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی در روستاهای استان هزینه شده که ۲ برابر سهمیه ایلاغی بوده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۴۷ دهیار در استان وجود دارد،  اضافه کرد: در گذشته برای روستاهای فاقد دهیاری منابع تخصیص نمی‌یافت ولی در دولت تدبیر و امید برای نخستین‌بار به روستاهای فاقد دهیاری نیز منابع مالی تخصیص یافت و دهها و شاید صدها پروژه از این محل در روستاها و به خصوص مناطق محروم و دورافتاده اجرا شد.

آسفالت‌ریزی ۴ میلیون مترمکعبی بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در معابر روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز به آسفالت‌ریزی چهار میلیون مترمکعبی این نهاد در معابر روستایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به توسعه روستایی با هدف حمایت از تولید در این مناطق مولد افزایش یافته است.

بودجه دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی ۲۵ درصد افزایش یافته است

حافظ باباپور به افزایش ۲ برابری وام مسکن روستایی نیز اشاره و اضافه کرد: وام مسکن ۵۰ میلیون تومانی مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و سهمیه امسال استان ساخت ۱۲ هزار واحد است.

وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار مسکن محرومان در استان احداث شده و امسال هم برای هر واحد محروم ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی همچنین برخورد جدی دهیاران با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها را خواستار شد و بیان کرد: کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساخت و ساز در داخل محدوده روستا بر عهده دهیاری‌هاست.

وی این را هم مورد تاکید قرار داد که سال گذشته اعتبار بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی از محل منابع ملی ۱۴۰ میلیارد تومان بود که امسال این مبلغ سه برابر شده است.

فرماندار هشترود توزیع عادلانه بودجه در روستاها را خواستار شد

فرماندار هشترود نیز توزیع عادلانه بودجه در روستاهای این شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: متاسفانه این بودجه عادلانه توزیع نمی‌شود.

بودجه دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی ۲۵ درصد افزایش یافته است

امین امینیان اضافه کرد: ۶۰ روستای این شهرستان فاقد دهیاری است و برای کل دهیاران شهرستان ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که این مبلغ فقط برای احداث راه یک روستا کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از ۵۰ سال جمعیت این شهرستان رشد مثبتی داشته و این شهرستان که یکی از مهاجرفرست‌ترین شهرستان استان بود به یکی از شهرستان‌های مهاجرت‌پذیر تبدیل شده است.

در این آئین از دهیاران نمونه بخش‌های مرکزی و نظرکهریزی هشترود تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});