• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

افزایش ۶۰ درصدی طول بزرگراه‌های کشور در دولت یازدهم و دوازدهم

  • کد خبر : 22515
  • 24 تیر 1400 - 14:30
افزایش ۶۰ درصدی طول بزرگراه‌های کشور در دولت یازدهم و دوازدهم
یاز اکو - محمد اسلامی روز پنج شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ورزش و جوانان در سراسر کشور افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، حدود ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی ایجاد شده است که به این واسطه حدود ۶۰ درصد افزایش طول بزرگراه‌ها را شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، وی با بیان این که این یک دستاورد مهم و ماندگار است، تصریح کرد: با افزایش طول جاده‌ها ظرفیت جابجایی ها هم افزایش پیدا کرد و که این دستاورد با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاوردهای کاملا ملموسی برای مردم کشور به ارمغان آورده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دوره بیش از ۱۴ هزار کیلومتر به راه‌های آسفالت شده کشور افزوده شد، خاطرنشان کرد: امروز بهره برداری از ۱۶ دستاورد در حوزه بنادر را هم شاهد خواهیم بود. ظرفیت بنادر از ۱۸۰ میلیون در سال ۹۲ امروز به بیش از ۲۸۵ میلیون تن می رسد که حکایت از افزایش ۱۰۰ میلیون تنی دارد.

اسلامی تاکید کرد: با یک اقدام کاملا متفاوت نسبت به گذشته، بنادر کشور به سمت بنادر نسل سوم رفتند و ظرفیت و تجهیزات به کار گرفته شده در آن‌ها پیشرفته‌تر شد که این وجه تمایز بزرگی است.

وی ادامه داد: با توسعه مکانیزاسیون مناسب ظرفیت پهلوگیری، بارگیری و تخلیه را به شکلی پیش بردیم که مدت انتظار کشتی‌ها را به حداقل برسانیم. اگر در گذشته یک کشتی حامل کالای اساسی بیش از دو هفته برای تخلیه بار معطل می‌ماند، امروز ظرف مدت ۶ یا حداکثر ۷ روز این بار تخلیه می‌شود و زمان تخلیه به نصف کاهش پیدا کرده است.

۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این دوره برای گام برداشتن به سمت بنادر نسل سوم، ایجاد ظرفیت تولید بار در بنادر، صنایع و ظرفیت‌های فرآوری مواد و بازفرآوری جزو مواردی است که قدرت ترانزیت ما را بالا می‌برد و این موضوع امروز در قالب ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر به نرخ دفتری، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است که حکایت از رویکردی سازنده و مثبت دارد که شاهد شکوفایی آن هستیم.

اسلامی به نظام جامع حمل‌ونقل و لجستیک اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز قدرت اقتصادی هر کشور به ۲ پایه اصلی قدرت برند و قدرت لجستیک وابسته است، اگر هر دو به اندازه کافی شکوفا شوند حتما اقتصاد آن کشور به شکوفایی و پویایی دست پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: ما برای بالابردن قدرت لجستیکی در زیرساخت، نظام ها و سامانه‌های حمل‌ونقل کارهای بزرگ مطالعاتی، سازماندهی و ایجاد شیوه‌نامه‌ها و ساز و کارهایی را فراهم کردیم که با سهولت بتوان سرمایه‌گذاری را توسعه داد و نظام مدیریتی حمل و نقل را حاکم کنیم. این ابزار مدیریتی را امروز قالب یک نرم‌افزار در وزارت راه و شهرسازی مورد استفاده قرار می‌دهیم و پروژه‌های توسعه‌ای خود را با این فرهنگ مدیریتی برای رسیدن به هدف دنبال می‌کنیم.

جابه جایی بیش از ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور در سال گذشته

وی به افتتاح موارد متعددی در حوزه نوسازی ناوگان اشاره کرد و گفت: در کشور ۵۵ هزار کامیون بالای۴۰ سال داریم که غیر از مخاطرات ایمنی و مصرف سوخت بالا، موجب کاهش راندمان بخش حمل‌ونقل خواهد شد. برنامه‌ای را در این حوزه از سال ۹۸ دنبال کردیم که امروز اولین نتایج اولیه را گزارش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال گذشته، بیش از۵۰۰ میلیون تن بار در جاده‌های کشور جابه‌جا کردیم که نسبت به سال ۹۸، حدود ۷ درصد رشد داشته‌ایم. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون نیز همین نرخ رشد را در جابجایی بار تجربه کردیم.

مراسم ویدئو کنفرانسی افتتاح بیش از ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه با ارزش ۳ هزار میلیارد تومان امروز با حضور رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در راستای بهبود شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور و توسعه کریدورهای بزرگرانی با هدف ایجاد ارتباط بین شمال – جنوب و شرق- غرب کشور ۳۲۱ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۷ استان کشور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=22515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});